Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Ubrukelig forum?
Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
G til side: Forrige123
Gjeldende side: 3 av 3
Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: larseki (---.59-169-95.eidsiva.net)
Dato: December 15, 2011 09:25PM

For det første, bør kritikk være saklig. Å kalle styret for folk som "ikke følger med i tiden", er muligens i sterkeste laget.
Men for det andre, så bør ikke styret være så hårsåre at de ikke tåler en diskusjon om forumets brukervennlighet. Og en styreleder som bruker et språk som "kom igjen hvis du har baller til å skrive under med fullt navn", går også langt over grensen. Skal innlegget oppfattes truende opp mot den som eventuelt legger navnet sitt igjen her, og samtidig kritiserer styret? Og ettersom dette språket kommer fra styreleders tastatur: Skal det oppfattes som styrets mening? Er det representativt for tonen overfor medlemmene i klubben? I så fall er dette meget upassende, Lybekk. Det hadde vært mer på sin plass om du heller kom med en forklaring på hvorfor styret ikke ønsker nytt forum. Jeg regner med det finnes styrevedtak på dette, så du kan jo bare vise til referatet. Eller legge ut noe under "Nytt fra styret"-fanen, som heller ikke er oppdatert siden januar 2011.

Lars
PS før du har avkreftet at ditt innlegg var ment truende, Lybekk, så tør ikke jeg skrive under med fullt navn. Jeg er ikke noe glad i trusler.

Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: Arve Larsen (Moderator)
Dato: December 15, 2011 11:51PM

Denne diskusjonen har utartet seg, og jeg føler for å komme med mine egne ytringer i sakens anledning.

For å ta det hele steg for steg:

1) Overskriften dukket opp da det var lite trafikk på forumet, uten at forumet behøver være ubruklig av den grunn. Det er brukerne som gjør at forumet er veldig aktivt, aktivt eller lite aktivet. Vi/Styret kan ikke sitte å skape trafikk.

2) "Ubrukelig forum" ble igjen tatt opp da det var vanskelig (for noen) å legge inn bilder, og det ble både sakelig og usakelig kritikk og svar fra flere hold i denne forbindelse. Det kan lett utarte seg litt verbalt når man føler seg, begrunnet eller ubegrunnet, tråkket på tærne.

3) Vi mottar da en mail fra Vegard om at han kan lage en ny side for oss, kostnadsfritt. Ingen skal tvile på at vi setter pris på slike innspill og velvilje fra våre medlemmer.

4) Vi skulle diskutere dette innad i styret, og det gjorde vi. Men vi stakk ikke bare fingeren i været og lurte på om vi skulle si ja eller nei til tilbudet. Vi fikk også tips om en side vi kunne gå inn på å sjekke hva Vegard hadde laget tidligere. Da vi forsøkte dette var siden "for tiden ikke aktivisert" eller hva det stod med den mening. Vi ble altså ikke klokere av det. men vi hadde på forhånd tatt kontakt med "vismenn" innen web'ens verden. Nå skal jeg umiddelbart tilstå at jeg ikke har rede på verken programmering eller terminologier i denne forbindelse, og dere får ha meg unnskyldt om jeg virker til å være på ville veier når jeg omtaler dette temaet.

Rådene vi fikk, og de var ganske så likelydende, vi måtte for all del ikke finne på å gi vekk passordene våre til forumet til noen vi ikke kjenner. Noen mente også at forumet var meget bra, andre sa at det var fullt brukbart, noe jeg tolker dithen at noe kan gjøres bedre.

5) I og med at vi ble frarådet på det sterkeste å sende avgårde passordene, som igjen betød at Vegard ikke kunne lage et nytt forum, kontaktet jeg ham vedrørende om å få i stand et møte. Nå bor ikke han "like bort i gata" fra der styret normalt har sine møter, og vi fikk ikke noe møte til å klaffe, i hvert fall ikke da. Samtidig ble vi fortalt av vår web-leverandør at forumets program skulle oppdateres, men jeg vet ikke hva den oppgraderingen innebærer.

6) Styret forfattet et svar til Vegard, slik vi hadde lovet å gjøre. Nå vet vi alle at det svaret har han enten ikke fått/funnet/lest, uten at vi kunne vite det. Dermed oppsto det en kommunikasjonssvikt på et uheldig tidspunkt. det er klart at Vegard, da han ikke hørte/så noe svar, trodde at vi ga blanke i det hele. Da forstår man også at han blir irritert over følelsen av å bli neglisjert. Hans innlegg, som nå er redigert vekk, av Vegard selv, ikke oss, bar også preg av det.

Dermed kommer det andre inn som vil si sine meninger, og det er lov. Men når Kent, som kanskje ikke tenkte seg veldig om da han skrev sitt innlegg, kommer med de utsagn han presterte, da her vel diskusjonen glidd “litt” ut av sammenhengen, eller?

7) Nå skal jeg svare på vår leders vegne, innlegget er skrevet av ham og hva han mener. Han må få lov å svare surt på en sur melding.

Det er ikke noe styrevedtak på tilbakemeldingen fra Bengt Lybekk.
Det er absolutt ikke farlig å skrive under med fullt navn med tanke på at det som ble skrevet var truende/en trussel. Det var et konkret utsagn om å skifte ut styret. Da er det bare å stille forslag om dette til årsmøtet, møte fram der, tale sin sak og fortelle hvorfor styret skal byttes ut. Det var hva som var ment, om noen skulle tro noe annet, selv om det var spissformulert.

Dersom en diskusjon på et diskusjonsforum om hvorvidt forumet er bra eller dårlig skal være grunn nok til å kaste styret, da må jeg faktisk påstå at de/det årsmøtene/årsmøtet som har valgt det sittende styret har gjort en dårlig jobb, ettersom de da har valgt noen helt udugelige styremedlemmer, som tydeligvis også har gått ut på dato. Når det er sagt, hvorfor ikke stille forslag til årsmøtet, møte fram på årsmøtet og presentere egne forslag og få svar på de spørsmål man har?

Men jeg er helt enig med lederen i at det er normal folkeskikk å skrive under med fullt navn når innleggene har en tone slik det var i det aktuelle innlegget.

8) Det er noen, ikke så mange, som mener at vi har et “ubrukelig/lite brukervennlig forum”. Bortsett fra “liten trafikk” og at det har vært vanskelig å legge inn bilder har jeg ikke sett noen konkrete eksempler om hva som er så ubrukelig.

For en tid tilbake kom det et forslag om å flytte “diskusjonsforum-fliken” fra “forskjellig” og til hovedmenyen. Vi hadde ingen motforestillinger til det, og det ble ordnet ganske så umiddelbart.

9) Hvorfor kan ikke brukerne legge inn bilder på en enklere måte? Dersom vi skulle bruke vår egen server til å lagre alle disse bildene må vi øke kapasiteten vår i web-hotellet enormt mye, og det koster deretter. Vi synes ikke vi kan forsvare å bruke så mye penger på dette da det finnes andre, og mye rimeligere alternativer. Men når man ser på de to karene som har mer enn gjennomsnitt restaurerings-prosjekter, og hva de har lagt inn av billedmateriale, så forstår jeg heller ikke at det er så vanskelig.

Nå har allerede hclande, for å bruke hans forum-navn, allerede forklart viktigheten av å ha spam-filtre. Før det ble installert ble vi overøst med all verdens dritt, og det var derfor tvingende nødvendig å installere filter, selv om det muligens vanskeliggjorde forumet for noen.

10) Jeg legger ved en kopi av hva som ble skrevet til Vegard etter det tidligere omtalte styremøtet.

"I vårt styremøte 16.10.2011 ble ditt forslag til webforum grundig gjennomgått og diskutert.

Antall henvendelser i året vedr. vårt forum er ikke mange, og av disse igjen så er det svært, svært få som klager på forumet. Dette er en situasjon vi, med tanke på at vi er en klubb med over 1300 medlemmer, føler oss komfortable med. At du kommer med innspill og en helt konkret skisse på hvordan du kunne tenke deg forumet til NVAK, synes vi er positivt. Det har ført til at styret har brukt en del tid på å se på vårt forum og også de endringene du har beskrevet. Dette setter vi pris på og det er samtidig med på å skape en dynamisk drift av klubben vår! Vi ønsker hele tiden å bli bedre på det vi driver med. Likevel velger vi altså å ikke gå for løsningen på det nåværende tidspunkt da vi finner dagens løsning tilfredsstillende. Ikke minst ut i fra et sikkerhetsperspektiv. Selv om vi ikke har grunn til å tvile på din integritet eller lojalitet til klubben, er det en udiskutabel risiko for klubben å bytte en fullt ut fungerende og god løsning med noe nytt i regi av, og som skal håndteres av en (for styret i klubben) ”utenforstående”.

Vi håper vi kan ta kontakt med deg ved en senere anledning dersom vårt behov skulle endre seg.

Med vennlig hilsen
Norsk Volvo Amazon Klubb

Som det klart fremgår her er vi for det første innstilt på å få vårt forum så godt som mulig, og for det andre har ikke vi slått handa av Vegard. Men vi må ha et møte og bli kjent før vi tar det skritt å gi fra oss passordene. Det er styret og web-masteren som er ansvarlige for at dette forblir på de rette hender. Og jeg må også understreke og gjenta denne setningen “Selv om vi ikke har grunn til å tvile på din integritet eller lojalitet til klubben, er det en udiskutabel risiko for klubben å bytte en fullt ut fungerende og god løsning med noe nytt i regi av, og som skal håndteres av en (for styret i klubben) ”utenforstående”. “
Med hilsen

Arve Larsen
Styremedlem NVAK

Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: Vegard (188.113.126.---)
Dato: December 16, 2011 11:03AM

Jeg håper medlemmene finner innlegget til Arve forklarende slik at vi slipper å spekulere i dette så veldig mye mer. Krøllet mellom meg og styret er ikke annet enn en kommunikasjonssvikt, og det er ingen sure miner mellom oss i alle fall.

Når det gjelder avgjørelsen til styret vil det vel alltid være delte meninger. Jeg forstår hvorfor jeg ikke fikk muligheten, og jeg håper de får tak i noen andre i "rette" delen av landet som kan gjøre en innsats.

Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: Mr.Volvo (---.160.16.62.customer.cdi.no)
Dato: December 16, 2011 06:00PM

Jeg forstår ikke helt problemet her jeg.....
Det er jo ikke noe problem i å bruke forumet..???
Bilder legger jeg på photobucket og legger linken inn her..fungerer jo utmerket..

1970 mod. 122S under oppussing..
+ endel andre Volvoer;121 70mod. V70AWD, 264GLE, C70T5, V40T4, S40, 264TE +++

Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: Automat (---.bb.online.no)
Dato: December 16, 2011 06:16PM

Hei
Nei for all del dette var ikke ment truende. Jeg ble nok bare litt i overkant irritert og det kan jeg forsåvidt beklage.
Bengt Lybekk

Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: Arve Larsen (Moderator)
Dato: December 16, 2011 08:00PM

Hei igjen.

vegard, ikke misforstå meg dithen at du bor på feil kant av landet, og ikke vi. Problemet var at vi ikke fikk til et møte da avstanden oss i mellom var for stor der og da. Men det kan evt. by seg en mulighet ved en senere anledning.

Og takk til Mr. Volvo for hans forklaring som kanskje kan hjelpe de som sitter fast.

Mvh Arve Larsen

Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: Tor (---.90-149-83.nextgentel.com)
Dato: December 17, 2011 07:43PM

Er det sånn at det blir som det blir - eller "går det sår går det" her inne?

Jeg hadde nå et håp om at noen skulle skje, men ser at det er brukt mye energi for å finne ut at det er bra som det er, og mye energi på å imøtegå gode innspill! Meninger om personer osv. og ikke saken i seg selv.
Jeg lurer faktisk på hvem som blir tråkka på? Styret eller medlemmer?
i et forum har man krav på anonymitet og ikke masse "politietterforkning" på Hvem og hvordan den personen er som skriver er visst veldig viktig?

Det finnes trolig ingen her inne som er fulle av "f", men svært mange som vil noe og har mye på hjertet og bidra med.
må vel si at slik et er i dag er lysten helt null. Men gikk inn i håp om at noe var i gang?
Hva er gjort?
Hva er sjekket ut?
Osv... ????

Tar meg den friheten til å spørre demokartisk (det er jo medlemmene som må bestemme/si sin mening ikke bare styret)?:

1. Hvem vil har forumet som det er?

2. Hvem som vil et forum som er lett, ovesiktlig og behagelig å bruke?

Svar gjerne på dette. Dessverre har nok mange gitt opp på gå inn her allerede, da det er mer eller mindre dødt...? Så de svarene kommer nok ikke fra dem som har gitt opp!
Dessverre, da jeg vet om mange som "vil og vil men får det ikke til" - i alle fall mange som opplever Phorumet som lite gledelig og til dels vansklig og uoversikltig..
Har faktisk tenkt å melde meg ut av klubben, da jeg vet så godt hva jeg går glipp av!

Dette er altså et nytt forsøk på å hoste liv i formumet og legge om! Og nå får jeg vel ,masse kritikk igjen, men det skal jeg ta denne gangen også!
Og så må jeg igjen si at dette ikke er personlig slik at jeg slipper å få masse "grafs" om mine feilgrep og nedlatenede forklaringer på mine uttalelser.

Kjenner rett og slett negative ladninger her før jeg er ferdig med å skrive! Derfor stopepr jeg her og kikker inneom etter en viss tid. ??

..

Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: Kent (---.bb.online.no)
Dato: December 17, 2011 11:31PM

Hei Bengt.

Selvfølgelig kan jeg skrive under med fullt navn. Ser ikke helt poenget med underskrift, da jeg er registrert og du kan sende meg mail når som helst.
Uansett jeg heter Kent Johansen.

Vi som har en eller flere Amazoner ønsker at nettverket skal bli større slik at det blir enklere å dele informasjon og ikke minst kjøp og salg av deler.

Realiteten er at bortimot nesten alle slike nettsteder som nvak.no er høyt utviklet for å øke omfanget til klubben. Du tror vel virkelig ikke at en 18 åring som synes amazon er "kult" tar opp tlf katalogen og finner nr til nvak? Nei, han søker på google og finner nvak.no, men skjønner raskt at her er det store problemer med å bli med i diskusjoner og navigere.

Styret og særskilt styeleder må se dette og ta tak i utfordringen.
Som svar på din kommentar, så synes jeg du svarer på den selv. Det er veldig liten trafikk her, ergo få som klager.

Hvorfor ikke styret bruker forumet som en idebank er meg hus forbi.
Jeg er også svært overasket over at gratis hjelp eller design av ny nettside blir stemt ned, vil gjerne høre argumentasjonen for det.

Ps. skulle gjerne svart på ditt innlegg, men nettsiden stoppet opp (crash) hver gang jeg prøvde, så det måtte det bli slik.

Jeg blir gjerne med på å finne løsninger, jeg kjenner også til noen problemer som virkelig bør løses raskt.
Eks. at man må være registrert for å skrive innlegg da "spamstopperen" ikke fungerer skikkelig.

Vil gjerne også takke deg Bengt for at du hisset deg opp, da innlegget var ment som en liten "firestarter". Håper du kan bruke litt energi på å sparke dette forumet igang.

God JULsmileys with beer

Mvh
Kent Johansen



Oppdatert 4 gang(er). Siste gang oppdatert 12/18/2011 12:00AM av Kent.

Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: larseki (---.59-169-95.eidsiva.net)
Dato: December 18, 2011 10:52PM

Jeg takker for svaret fra styret v/Arve Larsen, og presiseringen fra Lybekk om at hans innlegg ikke var ment truende. For meg er saken tilfredsstillende behandlet, og vi som er medlemmer må dermed bare finne oss i styrets vurdering. Slik fungerer enhver organisasjon. Så må selvsagt enkeltmedlemmer få ha sine meninger, og ytre disse også på dette forumet. Men om man ikke er tilfreds, så støtter jeg Larsen i at eneste veg til endring i så fall er å stille til styrevalg selv, og øve innflytelse på den måten.
Og forumet er jo tross alt ikke så dårlig. Ingen grunn til å overdrive heller. Jeg syns det fungerer greit nok, selv om det helt sikkert finnes enda bedre løsninger.

Lars Kielland

Re: Ubrukelig forum?
Lagt inn av: Tor (---.90-149-83.nextgentel.com)
Dato: December 19, 2011 12:14AM

Et spørsmål:
Hvor mange bruker forumet i forhold til antall medlemmer?

Har styret fakta her?

G til side: Forrige123
Gjeldende side: 3 av 3


Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character V defined in its font.