Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Enda en B18 koker..
Lagt inn av: Tommy R.O (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: April 27, 2008 07:30PM

Hei.

Jeg har også nylig fått et problem med koking av min B18 motor. Det første jeg gjorde var å bytte termostat (91 grader) men problemet fortsatte. Så tømte jeg på radiator rens og skylte systemet grundig, også varmeapparatet. Vannet som kom ut var noe brunt men ikke veldig. Alle slanger og kanaler i systemet virket å være åpne men fortsatt samme resultat. Nålen går opp på rødt og den spytter ut vann fra radiatoren. (ikke eksp. tank). Noen ganger kryper nåla ned på grønnt, men fyker opp igjen. Så plukket jeg ut termostaten og da gikk det bra, men har da ingen ting å "fyre" med på kalde dager.

-Om det er topp pakningen som er gåen, ville den ikke kokt uten termostat og?
-NÃ¥r motoren er god og varm, er radiatoren varm i toppen og kald nederst. er dette normalt?
-Kan vannpumpa gått selv om varmeapparatet blåser varmt?
-Virker ikke som det er noen lekasjer ellers.
________Noen som har no forslag?_______
Håper på svar

Hilsen Tommy

Re: Enda en B18 koker..
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: April 28, 2008 08:41AM

Hei Tommy.

Bytt radiator eller få byttet register i radiatoren din.

Typisk tegn på at den er tett er at den er kald i bunn og varm på toppen.
Burde være litt varme i bunn også, for radiatoren klarer ikke å kjøle vannet helt ned.
De små kjølekanalene i registeret er blitt tette.

Az121...

Re: Enda en B18 koker..
Lagt inn av: 68_Amazon (---.adsl.no)
Dato: July 17, 2008 01:17PM

Kjøp radiator rens! Hadde samme problemet selv! Radiatoren er gammal og full av avleiringer det får det ut og den oppfører seg utmerket etter en skikkelig omgang med radiator rens og det er mye enklere og billigere enn å drive å bytte ut bare for at den er tett....

Re: Enda en B18 koker..
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: July 17, 2008 03:20PM

han har skrevet at han allerede har hatt på radiatorrens. Slett ikke alle radiatorer lar seg kurere med dette. Han kan også forsøke med såpe beregnet for oppvaskmaskiner, og kjøre dette varmt og skylle det gjennom systemet.

Men nytter ikke dette er bytte av register den eneste løsningen.

Mvh Arve Larsen



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character X defined in its font.