Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Motor ut for å bytte pakninger
Lagt inn av: PÃ¥l Kjeldberg (---.dialup.online.no)
Dato: January 19, 2008 04:33PM

Sikkert mange her som har oppskrift på å ta ut motor for bytte av pakninger og filtpakning på veivaksling bak.
Jeg har tatt ut mange motorer tidligere, men på min Amazon ble det bomstopp. Å dele mellomaksling og girkasse er umulig siden det kun kommer til med fastnøkkel, det er jo ikke mulig å bruke pipe eller stjernefast p.g.a plassen.
har nå forsøkt å løsne umbrakoskruene på girkassa, men den øverste på høyre side sitter fortsatt, må spesiallage en umbrakonøkkel ser det ut til.

En ting er at motoren skal ut, men skulle svært gjerne hatt ut girkassa også for å få bort det tykke laget med olje som ligger utenpå og lager vond lukt i sommervarmen.

Noen som har gode råd?

PÃ¥l

Re: Motor ut for å bytte pakninger
Lagt inn av: Abra (---.80-202-41.nextgentel.com)
Dato: January 19, 2008 06:28PM

jeg har ingen problemer med å skru ut clutchhuset og girkassen i ett og bruker kun fastnøkkel. når det er borte er det å få ut motor en lek.

har en 1969 121 mod.

men jeg vet amazonklubben selger spesialverktøy for å kunne løsne girkassen fra clutch-huset.

Re: Motor ut for å bytte pakninger
Lagt inn av: PÃ¥l Kjeldberg (---.dialup.online.no)
Dato: January 20, 2008 10:37AM

Javel, men hvordan splitte mellomaksel fra girkasse?

Re: Motor ut for å bytte pakninger
Lagt inn av: Abra (---.80-202-41.nextgentel.com)
Dato: January 20, 2008 05:06PM

2 fastnøkler bruker jeg. (tommer)

Re: Motor ut for å bytte pakninger
Lagt inn av: PÃ¥l Kjeldberg (---.dialup.online.no)
Dato: January 20, 2008 07:05PM

Takker, da får vi se om det lykkes!

PÃ¥l

Re: Motor ut for å bytte pakninger
Lagt inn av: PÃ¥l Kjeldberg (---.dialup.online.no)
Dato: January 26, 2008 05:53PM

Da var motoren ute av bilen. Hadde mye plunder med å få løsnet mutterne på medbringerskiva, slik at jeg fikk delt mellomaksel og girkasse, her er det trangt om plassen.
Hadde sett at det var stort nok rom til å bruke pipenøkkel.

PÃ¥l

Re: Motor ut for å bytte pakninger
Lagt inn av: kkolsen (---.mobil.telenor.no)
Dato: February 12, 2008 09:32PM

ervel ingen problem å bytte filtringen med motoren i,bare man har plass under bilensmiling smiley



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character H defined in its font.