Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Ujevn gange B18
Lagt inn av: DIESEL (---.bb.online.no)
Dato: September 28, 2007 07:42PM

Amazonen min går ujevnt ved kjøring. (Rykkete) Ved gasspådrag er det ikke så ille. Har hørt noe om at det går å bytte ut lav - høyfartsdyser til litt større.
Lavfart -90 høyfart -130. Noen andre her med erfaring på dette området.

Re: Ujevn gange B18
Lagt inn av: Amazon121 (---.121210.adsl.tele2.no)
Dato: September 28, 2007 09:27PM

Hei.

Hva slags forgasser er det du har?
Har du målt/justert CO%?

Az121...

Re: Ujevn gange B18
Lagt inn av: DIESEL (---.bb.online.no)
Dato: September 30, 2007 01:48PM

Det er en Zenith original....36 ??

Har ikke målt co, men prøvd å kjøre med forskjellige instillinger. Nykkingen virker konstant uansett instilling

Re: Ujevn gange B18
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: October 02, 2007 07:11AM

Hei igjen.

Har du sjekket tenningen?
Plugger,stift, fordelerlokk osv?
Kan jo ligge noe her også.'

Az121...

Re: Ujevn gange B18
Lagt inn av: AlvTerje (---.84-49-156.nextgentel.com)
Dato: April 13, 2008 02:14PM

Har det samme problemet som du har med lik motor og forgasser, men har foreløpig ikke løst problemet. Siste tips er imidlertid at det kan være slitasje i selve fordeleren ned i motoren. Slitasje her ville kunne føre til ujevn innput av bensin i systemet. Om du har løst problemet er jeg interessert i tips.

Re: Ujevn gange B18
Lagt inn av: DIESEL (---.bb.online.no)
Dato: April 14, 2008 08:38PM

Jeg har begynnt å fylle 99 oktan shell bensin da går den mye bedre og jevnere. det skulle tyde på at det tenningen som ikke er helt riktig...ikke sant ??

Re: Ujevn gange B18
Lagt inn av: Per Marius (---.84-49-190.nextgentel.com)
Dato: June 05, 2012 03:25PM

Hei.
Da låner eg denne tråden litt.

Vi fekk i går på tunet en nydelig amazon 64 mod med B18.
Denne er noe tungstartet, og liker ikke tomgang noe serlig. i dag har eg kjørt den ein del. og funnet ut att tommgang blir mye bedre med å gi den litt skjåk.

men hovud problemet er når den er i fart, og eg skal gire ned før en sving eller stoppe. med det same eg kløtsjer dør motoren. turtalet går ganske fort ned.

har på følelsen att bensin foryningen til motor ikke er helt slik den skal vere.

noen gode tips til hvordan finne ut mer? hvordan fikse dette?

PÃ¥ forhand tusen takk!

Re: Ujevn gange B18
Lagt inn av: Trond H (---.bb.online.no)
Dato: June 23, 2012 07:05PM

Hei,

Har dere prøvd å bytte kondesatoren på fordeleren. Dette kan muligens løse problemene.

Re: Ujevn gange B18
Lagt inn av: Amazon121 (---.89-11-132.nextgentel.com)
Dato: June 27, 2012 09:14PM

Hei.

Har du sjekket for falskluft mellom innsug/manifoild og topp?
Falskluft mellom forgasser og manifoild?
Sjekket slakk i pjeldaksel på forgasseren?
Kan også være at forgasser er feil justert.

Tenningen kan jo være feil,men da burde det holde med å sette opp tomgangen på motoren, siden den går når du drar ut choken litt. Når du drar ut choken så åpnes spjeldet i forgasseren og mer luft kommer inn slik at turtallet går opp.
Az121...

Re: Ujevn gange B18
Lagt inn av: per marius (---.mimer.net)
Dato: July 17, 2012 07:07PM

Gjekk litt fort i svingene her med meg.

Motor dør ikke lenger. men den har nå en rykking når eg ikke har gasspådrag, denne rykkingen skjer ved høg og lav fart



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character Y defined in its font.