Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 topp
Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
topp
Lagt inn av: stein øverby (---.bb.online.no)
Dato: March 04, 2006 10:53PM

noen som veit om d er no greie på å sette sportertopp på vanlig b20.

Re: topp
Lagt inn av: kim (---.bb.online.no)
Dato: March 07, 2006 07:36PM

Heisann..

Det skal ikke være noe problem å bruke en topp fra en sport.
Etter hva jeg vet så er det den samme toppen.??..
Forskjellen på sport og en ikke sport er toppakningen.

Kim...

Re: topp
Lagt inn av: stein øverby (---.bb.online.no)
Dato: March 07, 2006 08:45PM

er d ikke forskjell på tykkelsen på selve toppene da.

Re: topp
Lagt inn av: kim (---.bb.online.no)
Dato: March 08, 2006 10:26PM

Nei. Det er forskjell på en topp fra B20E, den er litt "lavere" pga. for å få opp kompresjonen litt.
Ellers så er toppene fra B20A/B like.
En B18 topp har mindre forbrenningskammer, så denne er ikke lik som på B20.

Kim...


Re: topp
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: March 09, 2006 09:17AM

B20 toppen finns i minst 4 olika höjder
87,0 alla F och A utförande 3
86,7 A utförande 1 och 2 samt B/D utförande 1
86,2 B/D utförande 2
84,9 alla E

Re: topp
Lagt inn av: Randi solberg (---.400720.adsl.tele2.no)
Dato: July 20, 2008 04:47PM

Hei. Eg lurer på momontet på en b18 motor og monontet på ventil armene. mvh randi

Re: topp
Lagt inn av: svein pedersen (---.bb.online.no)
Dato: July 28, 2008 02:21PM

Hei. At ingen har svart skyldes nok det fine været.

I rep.boka står det at toppen skal dras til med ett moment av 8,5 - 9,5 Kgm ( kilo) eller 61 - 68 footpound ( ftlb )
Boltene må dras til i en viss rekkefølge. Det er 5 bolter på hver side.
Tegn opp en firkant på ett ark som skal illustrere toppen/motoren.

Fra framkant av motoren ( stå foran fronten på motoren ) så har boltene følgende nummer ( ikke preget inn i boltene, men i teorien for den rekkefølge boltene må dras til )
venstre side forifra : nr 7 , 3, 1, 5, 9
høyre side forifra : nr 8, 4, 2, 6, 10

håper du forstod hva jeg mente.

Når du da skal dra til boltene må du følge nummerrekkefølgen fra 1 til 10 og altså starte med det midterste paret av bolter og jobbe deg utover mot hver ende av motoren annenhver gang. par for par.


Når det gjelder ventilarmene, så står det ingenting om det. Bare dra de fast. Ventilspillet ( åpningen når stemplet står på topp - og innsugsventilen slutter å bevege seg og eksosventilen skal til å begynne å røre på seg) skal være 0,4 - 0,45mm på både innsug og eksos siden. gjelder både varm og kald motor. Ikke skru i tennpluggene, så blir det lett å dra motoren rundt for hånd, for å justere ventilspillet for hver cylinder. Du kan altså bare justere spillet for én cylinder av gangen fordi stemplene står på topp hver sin gang, i tenningsrekkefølge for volvo motorer som er 1 3 4 2 sett forifra.

lykke til

Re: topp
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: July 29, 2008 07:38PM




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 10 banner class does not have character 7 defined in its font.