Har nettop satt inn en b18 motor som vistnok er overhalt for noen år siden.
Var ute på første prøverunde, motor går fint, men sliter med temperaturen.
Ved kjøring på flat mark nådde temperaturmåleren det røde området, og med engang jeg møter en oppoverbakke så detter den ned til ca midtstilt på temp. måleren.
Finner ikke ut va det kan være, har byttet radiator og det er ingen vannlekasjer. Har fått signaler om at det kan være toppakningen, men finnes ikke vann i oljen. Det bobler litt i toppen av vannet når jeg åpner lokket på radiatoren. Noen som vet hva det kan være?
Har enda et spørsmål.
Når motoren har stått en til to dager blir den tungstartet og suger ikke bensin. Da må vi av med luftfilteret å holde hånden forran forgasseren såppas tett at den suger bensin. Den starter lett samme dagen som luftfilteret blir skrudd av, men så blir den like tungstartet dagen etter. Hjelper ikke med choke eller.
Nei har ikke det. Men den pumper opp til bensinfilteret, det er der det stopper opp. Så vi ser det kommer bensin til filteret. Vet ikke om dette friskmelder pumpen, eller om den fortsatt kan være dårlig? Kan det kanskje være noe med gasseren?
En eller annen plass i forbindelse med bensininntak til forgasser sitter der en liten sil/filter i forgasseren. Om det er en Zenith du har. Stromberg er jeg ikke helt sikker på.