Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
stromberg-forgasserens evige pine
Lagt inn av: larseki (87.248.24.---)
Dato: May 13, 2009 07:07PM

verkstedet jeg bruker sier at Ä justere stromberg-forgasseren er en helt hÄplÞs jobb.
pÄ min 69mod med b20 opplever jeg at bilen gÄr og smÄfusker ved vanlig kjÞring. blir litt bedre ved ordentlig gasspÄdrag, og det hjelper ogsÄ Ä kjÞre med choken halvveis ute.
men jeg hadde jo hÄpet at det gikk an Ä justere gasseren slik at bilen gikk litt bedre.
noen som har noen gode tips?
nÄr bilen bremser pÄ motoren, f eks i nedoverbakker, gÄr den og putrer og smÄsmeller fra eksosanlegget.
den er ogsÄ helt hÄplÞs Ä starte nÄr den er varm. da hjelper det selvsagt ikke med choke heller.
har lurt pÄ om den rett og slett fÄr for mye luft? da jeg sjekket pluggene i hÞst var de ganske grÄhvite.
som sagt - tips mottas med evig takknemlighet...

Re: stromberg-forgasserens evige pine
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: May 13, 2009 09:36PM

Hei.

Det hĂžres ut som om du egentlig burde overhalt forgasseren din.
Er den slitt?

Siden den er vanskelig Ä starte varm, burde flotÞrventil vÊrt byttet og flotÞrnivÄ justert. Burde hjelpe noe.

Hvordan er den Ă„ starte kald?
Om du mÄ kinne lenge tyder det pÄ at bensinpumpen slipper tilbake bensin i tanken (backventilen tetter ikke)

Siden den fusker ved kjÞring og blir bedre nÄr du drar ut choken tyder dette pÄ at den gÄr for magert.
Ikke noe stort problem Ä justere CO% pÄ disse, om forgasseren ikke er veldig slitt.

Az121...

Re: stromberg-forgasserens evige pine
Lagt inn av: Arve Larsen (Moderator)
Dato: May 13, 2009 10:39PM

Hei,

jeg aner ikke hvilket verksted du bruker, men du burde kanskje vurdere Ä bytte? Evt fÄ tak i en som har greie pÄ forgassere. Stromberg-forgassere er vel av de bedre, men du mÄ regne med Ä skifte slitte deler, som alt annet som blir slitt.

Mvh Arve Larsen

Re: stromberg-forgasserens evige pine
Lagt inn av: larseki (87.248.24.---)
Dato: May 14, 2009 05:40PM

takk for gode innspill. blir nok overhaling neste, ja.
den er lettstartet og grei nÄr den er kald.
fÄr forhÞre meg litt om noen andre her i omrÄdet har gode erfaringer med et annet verksted.
noen som vet om det fortsatt er mulig Ä fÄ tak i overhalingssett til stromberg-forgasserne?

Re: stromberg-forgasserens evige pine
Lagt inn av: Arve Larsen (Moderator)
Dato: May 14, 2009 06:37PM

Hei igjen,

det finnes satser for Ä overhale forgasseren din. Imidlertid bÞr du fÞrst fÄ sjekket hva som er feil, slik at du unngÄr Ä kjÞpe mer enn du behÞver, noe som fordyrer ekstra.

Mvh Arve Larsen

Re: stromberg-forgasserens evige pine
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: May 24, 2009 09:09PM

Glöm inte att en dÄlig fördelare kan ge liknande fel. För övrigt Àr det svÄrt att se pÄ vissa av slitdelarna om de behöver bytas och dÀrför Àr det nog bara att byta alla slitdelar. TÀnk ocksÄ pÄ att anvÀnda stromberg originaldelar, jag skulle byta munstycke i en stromberg och fick ett som var sÀmre Àn det som redan satt i förgasaren förmodligen sen bilen var ny.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 7 defined in its font.