Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Synkronisering av SUhs6
Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: Marius (---.istad.no)
Dato: October 06, 2008 01:05PM


Re: Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: October 06, 2008 05:08PM

Verktyget var inte speciellt dyrt men i senare verkstadshandböcker (70-tal) så anser man att synkronisering kan utföras utan specialverktyg.
Man tittar helt enkelt hur högt trotteln med nål stiger och justerar så att de hamnar på samma höjd och/eller lyssnar på ljudet.

Re: Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: TC (144.177.50.---)
Dato: October 07, 2008 06:28AM

Enig med Lars BD.
Etter mange år med synkronisering på øyemål kjøpte jeg nevnte verktøy fra Gasolin.
Det fungerer helt fint, men jeg bruker det egentlig bare som et kontrollmål for min egen instilling, for det viste seg at avviket mellom gasserne etter øyemålsjusteringen var neglisjerbart.
Det er egentlig mye viktigere å sjekke at alle stag, foringer og spjeldakslinger er i god stand.
Slitasje og manglende service er ofte grunnen til at et sett med SU-er ikke yter optimalt.

TC

Re: Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: Marius (---.istad.no)
Dato: October 07, 2008 07:38AM


Re: Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: October 07, 2008 09:19AM

Hei.

Virker choken??

Az121...

Re: Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: Marius (---.istad.no)
Dato: October 07, 2008 09:51AM

Ja den virker, men når du nevner det kanskje litt lite effekt av den. Sikkert ikke dumt at jeg tar en titt på den først.

Re: Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: TC (144.177.50.---)
Dato: October 08, 2008 06:24AM

Hei

Har du choke på begge gasserne? (en wire til hver gasser)
En fin måte å se om blandingen er korrekt er å inspisere tennpluggene etter en kjøretur (helst landeveiskjøring). Særlig interesant å se om det er forskjell på nr.1 og nr.4.
Svart/mørkt belegg = for fet blanding.
Gråhvitt belegg = for mager blanding.
Alt dette forutsetter at tenningen riktig og at pluggene har riktig varmetall.

TC

Re: Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: Marius (---.istad.no)
Dato: October 08, 2008 08:41AM

Det choke wire på begge gasserne. Pluggene ser helt like ut, og egentlig ganske pene. De har en lysebrun farge.

Det viser seg at choken ikke justerer noe på munnstykket når jeg har full choke. Den justerer bare turtallet. Armen ned fra turtallsreguleringen har ikke riktig lengde (Kan jo stramme wiren, men da blir det litt rart ved platen til turtallreguleringen).
Rakk ikke å se så nøye på det i går, men det er sikkert en justering av armen som jeg ikke la merke til i farten.

Rart den har fungert såpass bra som den har gjort uten noe effekt fra choken.

Har bestilt synkroniseringsverktøyet nå så med litt prøving og feiling bør jeg vel lære meg dette smiling smiley
Takk for fornuftige svar... trenger det.

Re: Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: October 09, 2008 05:17PM

Om du inte vet skicket på förgasarna är det lika bra att köpa nya nålar munstycken och flottörventiler.
Dessa är slitdelar och ska bytas efter ca 100000km om en synkronisering ska gå att utföra.
Altför många har försökt ställa in slitna SU-förgasare med nervöst sammanbrott som följd, allt prat om su-förgasarnas oduglighet bränsletörst och inställningssvårigheter beror på slitage.
De flesta inser att nya delar är exaktare än utslitna.

Re: Synkronisering av SUhs6
Lagt inn av: Marius (---.istad.no)
Dato: October 10, 2008 06:47AM

Fikk justert tenning (5°feil) og synkronisert forgasserne i går. Det gikk veldig bra faktisk.



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 10/10/2008 08:02AM av Marius.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 3 defined in its font.