er det noen erfaringer med 123ignition fordeler på trimmet b20? Har 2 doble 40 mm solex , grenrør, porta og plana topp med større veniler, lettet svinghjul,blokk boret opp til 92 mm boring, kam? . er det best med orginal bensinpumpe eller elektrisk med trykkregulator? ca effekt?
Lagt inn av:
jørgen (---.84-48-202.nextgentel.com)
Dato: May 24, 2008 09:03PM
hei, har stort sett samme oppsett som det du beskriver. bare med 2 dobble 45weber. kjører med en r-kam og synes det funker bra, skal være bedre med de kammene som kg-trimning leverer, men prisen er det 3-dobble av en r-kam. du burde kjøre med elektronisk bensinpumpe for å slippe pulseringen i bensintrykket som du får fra den orginale mekaniske pumpen.
har ikke 123ignition fordeler selv, men hører om mange som skryter av de. har selv kjøp en ommbyggingsats for å få elektronisk tenning, hvor man bare bytter ut stiften med en impulsgiver og en magnetring. det anbefales ikke å kjøre med mekanisk tenning da det er mer ustabilt og krever mere vedlikehold og justering.
effekten kommer litt ann på hvordan motor er byggd. men hvis man sier en plass rundt 180hk, så er man nok ikke langt unna.
Takk for svar. Fant ut at det er en del feil med solexene . Ser etter 40 / 45 mm webere om dagen. har et lite hull i innsuget som må sveises og utett eksos på fremste sylinder (skjeft grenrør).Har elektrisk pumpe + trykkregulator jeg kan bruke. Hva skal bensintrykket være.? Motoren er lagt litt på is om dagen for jeg driver å gjør klar til lakkering.