Det er stor forskjell på M41 og M410.
Selve girkassehuset, clutchhus, meste av det innvendige, mener den er har rullelagere på alle drev.
Reversdrev sitter på V.side i M410 mens på H.side i M40/41.
Hvis du ser i en delekatalog, så ser du mer om forskjeller.
Hvis jeg ikke husker feil, så er M410 ei ZF prod. kasse for Volvo?
M410 er ei kasse som tåler en del mer enn M41,
M410 ble brukt i 164, men det stemmer nok at den kan komme fra P1800 også, men det var bare noen Ch.nr.
Driver selv å skal ha inn ei M410 kasse i Az. Så mener det skal gå uten større problem.
Kan få problem med å få den "lett" inn, siden clutchhuset ikke kan deles på samme måte som M41.
Må monteres med clutchhuset på.
Lagt inn av:
Abra (---.81-167-85.customer.lyse.net)
Dato: November 07, 2007 04:30PM
takk for info.
passer den vanlige lange speedowiren som er brukt til m41 i m410 kassa?
er det andre ting en må passe på? som feks elektrisk?
hvis denne kassa skulle være ødelagt kan jeg da ta ODkassa å sette på vanlig m40 kasse? eller??
det følger visst med en kort drivaksel og.
han er helt sikker på den er fra en P1800. så da skal vel dette gå helt fint vel?
så lenge kassen/e er i orden vel og merke...
må og få tak på en od-spak/lampe, men det går sikkert greit.
montering med clutchhus skal gå greit. har gjort dette med min kasse noen ganger uten å ta av huset. blir nok bare ekstra tungt nå med OD på vel.
må ha en stivere foring til girkassen da eller funker den normale?
Tror den lange speedometerwiren fra M41 passer på M410?
Det elektriske er det samme som på M41.
Det er går ikke å sette OD fra M410 rett på ei M40 kasse.
Det er hovedakselen som driver OD og den er lengre på M41/410 kassa.
Og hovedakselen fra M410 er ikke den samme som i M41.
Og man har "gammel" og "nyere" type M41 kasser.