Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 RAL-kode for 84 gyllengul.
Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
RAL-kode for 84 gyllengul.
Lagt inn av: Amazing Grace (---.bb.online.no)
Dato: August 12, 2008 09:48PM

Er det noen som har RAL-koden for 84 Gyllengul lett tilgjengelig?
Skulle hatt en boks Bengalakk i 84 Gyllengul.
Har nettopp funnet igjen verktøykassa jeg lagde på mask. og mekk i sin tid, hadde vært gull om den matchet bilen. Den får selvfølgelig fast plass i bagasjerommet.

Re: RAL-kode for 84 gyllengul.
Lagt inn av: mekkesmurf (---.kab.nornett.net)
Dato: August 13, 2008 10:54PM

di fleste fargehanlere kan skanne farger nå, iverfall litt større butikker, ta med f.eks askebegret , det er vel lakkert i utvendig i denne fargen? Har selv fått benga i caleforniahvit blandet slik.

mvh Geir

Re: RAL-kode for 84 gyllengul.
Lagt inn av: Amazing Grace (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: August 18, 2008 06:45AM

Kanskje en oppgave for klubben å lage en oversikt over RAL-kodene til de ulike Volvo-fargekodene (om dette ikke eksisterer allerede?)

Re: RAL-kode for 84 gyllengul.
Lagt inn av: kg (---.bb.online.no)
Dato: April 18, 2009 11:06PM

RAL er en egen farge serie skal ha flaks vist ral fargene
matcer volvo`s farge serie. fleste parten av malehandlerene har skanne kamraer nå

Re: RAL-kode for 84 gyllengul.
Lagt inn av: Inge Karlsen (---.231.34.95.customer.cdi.no)
Dato: October 07, 2009 07:53PM

Noen som har funnet ut av dette???

Har samme farge på min bil, og trenger å få lakkert frontstykke og en dør... Butikken her som selger lakk, finner ikke ut av hvordan di skal blande denne og har heller ikke riktige baser..Finner koden på pc`n sin, men d hjelper jo ikke

Re: RAL-kode for 84 gyllengul.
Lagt inn av: Amazing Grace (---.bb.online.no)
Dato: October 17, 2009 09:23PM

Det er mulig jeg har misforstått totalt. Men etter hva jeg har lært/trodd vil enhver fargenyanse ha sin unike RAL-kode.
Den enkleste og sikreste måten å f åblandet rett lakk på er å ta med en del fra bilen med rett farge, f.eks. askebegerlokket eller liknende, og få dette scannet hos en fargehandeler/lakkverksted, da er du sikker på å få så rett nyanse som mulig.

Re: RAL-kode for 84 gyllengul.
Lagt inn av: Inge Karlsen (---.231.34.95.customer.cdi.no)
Dato: November 22, 2009 09:07PM


Re: RAL-kode for 84 gyllengul.
Lagt inn av: Polarstjernen (84.247.191.---)
Dato: June 08, 2010 11:20PM

Jeg strevde med det samme nylig. Måtte til slutt ta med askebegeret for scanning, men det var ikke ideelt, for det var for lite plass ved siden av håndtaket. Men det gikk til slutt...

Fargen ble faktisk veldig bra. Men han som gjorde det, konkluderte med at fargen ikke fantes i NCS, den ligger imellom andre farger. Så ikke prøv med en NCS-farge !!!

Riktig resept er: GS0081/2 OK0501/2 RB011
Blandes av B-base. Dette er fargeresepten for Bengalack, og den er faktisk fin å rulle på med korthåret rulle ! Om dette er helt korrekt vet jeg ikke, men mindre fargeforskjell har ikke jeg vært borti på noen av mine nylakkerte prosjekter før iallfall (jeg lakket panser og én skjerm).

RAL er lite egnet kode å ha - flere amatør-fargehandlere klarer faktisk ikke å gjøre oppslag på den på super-PC'ene sine. De klarer bare NCS. Hurra for de med litt peiling !

Re: RAL-kode for 84 gyllengul.
Lagt inn av: Inge Karlsen (---.231.34.95.customer.cdi.no)
Dato: June 17, 2010 05:20PM

Flott..Da skal jeg innom fargehandlern snarest...spinning smiley sticking its tongue out

Hvis jeg forstår respeten rett, så er den slik: GS 008.5, OK 050.5, RB 011?




Inge



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 7 defined in its font.