Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Bakfanger "kniper" innpå nedre skjermkant
Lagt inn av: larseki (---.59-169-95.eidsiva.net)
Dato: March 14, 2012 08:39PM

Har fått utbedret hjulbuer og sveist på nye skjørt i nedre del av bakskjerm på begge sider. Nå sliter jeg med å montere bakfangeren. Når jeg skrur den fast, går endene på fangeren innpå lakken i fremkant, og jeg sliter med å få fangeren til å passe godt i forhold til "sporene" i skjørtene. Er det noen som har tips? Vil jo helst ikke ha fangerne til å ligge og gnisse innpå lakken.

Re: Bakfanger "kniper" innpå nedre skjermkant
Lagt inn av: Amazon121 (---.109-247-80.customer.lyse.net)
Dato: March 14, 2012 10:07PM

Hei.

Dette er noe som ikke er helt ukjent.
Om du ser på støtfangere og jernet som går ut til støtfangerhjørnene, så er det shims mellom støtfangerhjørnet og og jernet. Her kan du "justere" ved å ta bort eller legge på shims.
I ditt tilfelle så må nok du legge på shims. Du kan fint bruke skiver som shims.
Problemet du kan få er om bolten blir for kort, men det finnes korte og lange bolter med koppet blankt hode.
Man kan også endre vinkelen på fangeren ved å bruke en litt stor skiftenøkkel eller ei stor tang og vri på jernet ut til støtfangerhjørnet.

HÃ¥per dette er til litt hjelp.

Az121...

Re: Bakfanger "kniper" innpå nedre skjermkant
Lagt inn av: larseki (---.59-169-95.eidsiva.net)
Dato: March 14, 2012 10:51PM

Takk for svaret, da blir det ut og skru og prøve igjen imorgen. Har de lange boltene, så det burde være rom for å legge på litt.

Re: Bakfanger "kniper" innpå nedre skjermkant
Lagt inn av: larseki (---.59-169-95.eidsiva.net)
Dato: March 15, 2012 07:40PM

Det viste seg at venstre bakfangerhjørne ikke hadde den formen det skulle ha - det gjorde ikke tilpasningen noe enklere, for å si det slik. Hadde heldigvis et annet, så det ser ut til å bli greit nå.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character J defined in its font.