Har en B20 som har D kam, planet topp og 3" eksos med grenrör. Tidligere satt det dobble SU av B18 typen på denne motoren. Men for å minske forbruket noe har jeg nå montert en enkel standard stromberg 175. Problemet nå er at motoren ikke vil starte foruten når jeg gir chock. Og da gir den også et turtall på rundt 3000-4000 som tomgang.
Hva kan gjöres for få denne motoren til å fungere med en slik vanlig B20 forgasser? Bilen skal bli daglig bil og derfor et sårt önske om lavere forbruk enn ved bruk av suène.
Hjelper ikke med litt gass heller, og ikke med mye gass heller. Membranen er byttet för montering og kontrollert to ganger at montering er korrekt. Ikke justert på noen skruer ettersom gasseren har sittet på en b20 som var i daglig bruk helt frem til jeg flyttet den over. Klör meg grå i hue... hehe.
Tittet mere på dette i dag. Mulig noe falskluft har funnet sted på uttaket til lufta til bremsekraftforsterker, samt ved vakumen til fordeler. Men synes alikevell det er rart at dette skal väre årsak til nullstart, foruten ved choke bruk.