Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: Erik Lorang Riis (194.69.212.---)
Dato: September 09, 2007 09:34PM

Har en B20 som har D kam, planet topp og 3" eksos med grenrör. Tidligere satt det dobble SU av B18 typen på denne motoren. Men for å minske forbruket noe har jeg nå montert en enkel standard stromberg 175. Problemet nå er at motoren ikke vil starte foruten når jeg gir chock. Og da gir den også et turtall på rundt 3000-4000 som tomgang.

Hva kan gjöres for få denne motoren til å fungere med en slik vanlig B20 forgasser? Bilen skal bli daglig bil og derfor et sårt önske om lavere forbruk enn ved bruk av suène.

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: September 10, 2007 07:43AM

Hei.

Starter den om du holder litt gass på den? (uten choke)
Har du justert på tomgangsskruen, slik at den åpner sjeldet litt, så den får luft?.

Sjekk også evt. membran. Om du ikke har gjort dette?

Az121...

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: Erik Lorang Riis (194.69.212.---)
Dato: September 10, 2007 07:29PM

Hjelper ikke med litt gass heller, og ikke med mye gass heller. Membranen er byttet för montering og kontrollert to ganger at montering er korrekt. Ikke justert på noen skruer ettersom gasseren har sittet på en b20 som var i daglig bruk helt frem til jeg flyttet den over. Klör meg grå i hue... hehe.

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: Erik Lorang Riis (194.69.212.---)
Dato: September 12, 2007 08:09PM

Tittet mere på dette i dag. Mulig noe falskluft har funnet sted på uttaket til lufta til bremsekraftforsterker, samt ved vakumen til fordeler. Men synes alikevell det er rart at dette skal väre årsak til nullstart, foruten ved choke bruk.

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: Erik Lorang Riis (194.69.212.---)
Dato: September 13, 2007 07:53PM

Flere tips?

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: Abra (---.81-167-85.customer.lyse.net)
Dato: September 13, 2007 11:48PM

er ikke noe tips angående dette, men jeg bruker bare samme tråd.

er det noe middel som en kan smøre på for å finne lekkasjer rundt manifoil, forgasser, vakumslange til bremsekraftforsterkeren osv..?

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: arve næss larsen (---.customer.telia.com)
Dato: September 14, 2007 09:31AM

Startgass er et fint middel for innsugsiden. Dersom det er lekkasjer på innsugsiden vil motoren ruse seg opp.


Ellers finnes det lekkasjesøkespray også. Slikt får du i bilrekvisitaforretninger.

Mvh Arve Larsen

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: Abra (---.81-167-85.customer.lyse.net)
Dato: September 14, 2007 01:50PM

takk for det Arve. bra tips

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: kkolsen (---.mobil.telenor.no)
Dato: September 27, 2007 06:33PM

høres ut som den får for lite suppe/luft,=justering evt større dyse

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: Erik Lorang Riis (194.69.222.---)
Dato: October 10, 2007 09:16AM

Da har jeg gjordt det drastiske og åpnet motoren, FAnt ut at en av ventilløfterene hadde knekt. Løsning...ny motor montert smiling smiley

Re: Problemer etter gasserbytte..Hjelp haster
Lagt inn av: kkolsen (---.mobil.telenor.no)
Dato: February 12, 2008 09:27PM

når en må bruke shocen for å få den til å gå er det som regel for lite suppe,også i dette tilfell



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character P defined in its font.