Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
TemperaturmÄler
Lagt inn av: cato (193.214.122.---)
Dato: March 10, 2007 06:41AM

Har byttet motor i min 1969 amazon, i den nye motoren var det elektronisk mÄler til temperaturen. Er det noen som har ett tips om det er mulig Ä fÄ liv i det originale instrumentet? El om jeg bare mÄ sette inn en ekstra mÄler?

Re: TemperaturmÄler
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: March 10, 2007 04:07PM

Original temperaturmÀtare Àr mekanisk och kan inte kombineras med en elektrisk givare.
Är det fel pĂ„ originalmĂ€taren du redan har i bilen?
Den givaren passar i nya motorn.

Lagt inn av: cato (---.bb.online.no)
Dato: March 10, 2007 09:32PM

Ja, motoren er byttet til b-20 fra en 142 73-74. Det finnes ikke nÄ elektronisk instrument som passer i det originale speedometre? Hadde vÊrt kjekt Ä sleppe den ekstra temperaturgiveren.

Lagt inn av: sol (139.164.130.---)
Dato: March 12, 2007 02:20PM

Jeg har akkurat vĂŠrt igjennom dette problemet. ÅltsĂ„: elektronisk temp giver kan du aldri fĂ„ inn i det orginale speedometeret. Bare glem det. Den Orginale tempgiveren din hvis den fungerer: hvis du ikke har klippet av det gamle kobberrĂžret slik jeg gjorde, veldig dumt av meg. ny orginal koster 1800 kr.brukt 800-1000. Er det gamle rĂžret helt og tett og koblet til den gamle giveren somskal ned i blokka er det bare moro,hvis ikke kan du bare Ă„pne lommeboka Ă„ kjĂžpe etnytt eller lete pĂ„ brukmarkedet. lykke til Den gamle tempgiveren er fylt med eter og varmer opp nede i beholdereni blokka og trykker opp eteren tilen slags fĂžler i det gamle tempgiveren og viser tempen.winking smileywinking smiley

Lagt inn av: cato (193.214.122.---)
Dato: March 12, 2007 02:24PM

Takker for svaret! FÄr bare begynne Ä leite da! er det ett kobberrÞr som gÄr pÄ speedometret og? Ser ut som jeg har en stÄlomspunnen slange som er slitt av, hvist ikke det er en strÞmpe som ska vÊre utpÄ rÞret?

Lagt inn av: Marius (193.212.162.---)
Dato: March 12, 2007 02:58PM

Hei!

Jeg har ogsĂ„ dette problemet, da jeg har en elektrisk fĂžler pĂ„ min b20. Åssen fungerer den mĂ„leren i bilen? GĂ„r den pĂ„ vann eller temp eller noe?

Og Ässen kan jeg fÄ den til Ä virke? Forrige eier har satt pÄ kabelsko pÄ enden av denne tykke kobber ledingen eller rÞr eller hva det er, og regner med at det ikke stemmer?

Bilen min er en 67mod Amazon med b20 motor, men veit ikke Ă„rsmodell.

Mvh Marius

Lagt inn av: Knut Tidemann (---.bb.online.no)
Dato: March 12, 2007 09:03PM

Har kjÞpt noen brukte tempmÄlere selv pÄ bruktmarkeder og betalt 100-250 pr stk.SÄ en prisantydning pÄ 800-1000 virker altfor hÞyt.Lykke til!!!!

Lagt inn av: sol (---.bb.online.no)
Dato: March 13, 2007 06:45PM

Det er mulig det er rimeligere tempmÄlere Ä fÄ tak i en det jeg klarte Ä fremskaffe .100-250 kr er et kjempekjÞp, men hvis en skal bruke amazonen straks er det Ä ikke ha temperatur mÄler meget ubehagelig,og da vokser ikke temp mÄlere pÄ trÊr. Til deg som hadde en stÄlomspunnen strÞmpe som er slitt av,beklager men da er den Þdelagt. Den lar seg reparere av et firma i Oslo ,men dette er dyrt.Hvis kobberrÞret er slitt av mÄ hele systemet tÞmmes for for vÊske og hver loddeskjÞt Äpnes.Deretter mÄ det fylles ny vÊske pÄ og alle skjÞter mÄ loddes pÄ nytt . Alt mÄ vÊre skvÊr tett ellers fungerer det ikke. Dette mÄ gjÞres av folk somhar greie pÄ instrumenter ol. Kan en fÄ tak i brukt er det beste. OBS.Ved kjÞp av brukt . Test den fÞrst. Legg den i et kokekar,og nÄr vannet koker stiger mÄleren.thumbs downthumbs downwinking smileywinking smiley

Lagt inn av: cato (---.bb.online.no)
Dato: March 13, 2007 09:21PM

Takker for mange gode tips. Men er det noen som har vÊrt i kontakt med speedometer servise for ombygging av originalt mÄler til elektronisk? Og hva det evt koster?

Lagt inn av: Knut Tidemann (---.bb.online.no)
Dato: March 14, 2007 06:10PM

Satte inn en tempmÄler fra 73 140 i en amazon,tok lÞs tempmÄleren i innstrumentet til 140en og tilpasset dette.Fungerte helt ok,men jeg synes de mekaniske er mye artigere sÄ etter at jeg fikk tak i en brukt orginal ble den elektroniske byttet ut.Men er du litt fingerferdig sÄ fÄr du til dette,selv om det er litt tilpasningsarbeid.

Lagt inn av: john (---.bb.online.no)
Dato: March 15, 2007 05:50PM

Hei jeg har en mÄler som ikke funker i min 62mod amazon allt er heilt ,rÞr etc. hva er gale hvordan teste hva som er gale?

Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: March 15, 2007 07:20PM

Allt Àr inte helt utan det finns en liten skada dÀr innehÄllet (etern) har lÀckt ut.
Det enda test man kan göra Àr att doppa givaren i kokhett vatten och se om mÀtaren gör ett rimligt utslag.

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character D defined in its font.