Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Fyre B18 som ikke har gått på 20 år?
Lagt inn av: Halvorsen (---.dsl.halden.net)
Dato: November 01, 2005 05:55PM

Ja.. Som sagt, hva skal til for å få fyra en B18 som har stått i 20 år? Eller hele bilen har jo stått i 20 år. Men hva må til for å få start på motoren? Har prøvd littegranne, er ikke mye. Men har ikke vært tegn. Er ikke gnist på den som jeg kan se i allefall. Noe typisk det skyldes at det ikke er gnist? Tenkte å handle inn et "tenningsett" fra biltema bare for åse om det ble noe liv i den da, er dette noe å satse på ? Er jo kunn for prøving uansett. Men, når jeg henta den, fikk den hjem og satt i et batteri for å se om det var noe liv i lys osv, så funka det meste. Oljetrykk og ladelampa tente seg straks, samma med parklys og lys i dashbord. Men da bare klikka det i starteren, så jeg lada opp batteriet og etter det begynte starteren å gå, men nå fungerer ikke lenger lysa.. Helt mørkt. Bensinmåleren slutta også å fungere etter dette! Noen osm har vært borti noe lignende og kan komme med noen tips?

På forhånd takk.

Re: Fyre B18 som ikke har gått på 20 år?
Lagt inn av: stein øverby (---.bb.online.no)
Dato: November 01, 2005 06:36PM

sjekk om d er ordentelig kontakt på jordledninger.

Re: Fyre B18 som ikke har gått på 20 år?
Lagt inn av: kim (---.telenor.se)
Dato: November 02, 2005 01:55PM

Hei..

Sjekk om det er skikkelig kontakt på alle sikringene.

Kim.

Re: Fyre B18 som ikke har gått på 20 år?
Lagt inn av: Halvorsen (---.dsl.halden.net)
Dato: November 06, 2005 10:40PM

Har fiksa alt el nå, bortsett fra noen irra lyspærer o.l. Men det er sånt man tar til slutt. Men jeg får ikke gnist i dritten! Den nekter plent. Noen som vet åssen jeg skal få målt coilen? Hvor mange ohm skal den være på?

Re: Fyre B18 som ikke har gått på 20 år?
Lagt inn av: Halvorsen (---.dsl.halden.net)
Dato: November 27, 2005 05:25PM

Vil bare informere om at bilen nå er startet. Kjøpte et "tenningsett" på biltema å bytta alt sammen. Så satt jeg på noen pluggledninger fra 240. Kjima littegranne så fyra den som bare det! Tilogmed på den 20 år gamle bensina! Tikker litt i et par ventiler, Men utover det så går den som bare det. Må si at jeg er overaska over hvor seigliva en motor kan være. Er jo et tegn på at de er bygd for å vare.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character D defined in its font.