Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Radiator
Lagt inn av: Trond Ytreland (---.ppp1-6.br.tiscali.no)
Dato: May 11, 2004 12:59PM

Har fått en sprekk i radiatoren rundt den "tuten" der en fester slangen oppe. Lar den seg reparere, evt "sveise" eller må jeg ha ny radiator.


Re: Radiator
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 11, 2004 06:24PM

SLETTET



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 09/09/2009 09:37PM av THolandsli.

Re: Radiator
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: May 21, 2004 06:42PM

Jeg ville vært forsiktig med bruk av skjærebrenner til å lodde en radiator. Flammen fra en skjærebrenner varmer opp et større område enn det som skal loddes og du risikerer at andre loddesømmer smelter, og i værste fall ødelegge radiatoren helt. En radiator er satt sammen av mange metalldeler som alle er loddet sammen. Det er mulig at en erfaren karosserimaker kan kontrollere flammen, men dette er ingenting for en nybegynner. Bruk heller en kraftig loddebolt og du får bedre kontroll på spredning av varmen. Jeg var med og hjalp en kompis med samme radiatorlekkasjen og vi brukte da en loddebolt på ca 200 W med en 4 cm bred "spiss" og loddet det sammen med vanlig loddetinn. En vanlig loddebolt har gjerne en effekt på 20 - 30 W og denne klarer ikke varme opp godset tilstrekkelig til at tinnet flyter og tetter lekkasjen.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 9 defined in its font.