Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
B20 spørsmål..
Lagt inn av: Kristian Dyrli (---.dialup.online.no)
Dato: July 03, 2007 03:25PM

Hei har en B20A med E-topp og weber 36/36 +KG10 kam,det jeg lurer på er hva slags toppakning skal jeg bruke?Hva slags plugger er det som passer best?Er dette et greit sammensatt motorbygg eller skulle det vert gjort noe annet?

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: July 05, 2007 03:01PM

bruk den tynneste toppakningen-økt komp,orginalpluggene rekker langt,jeg syns ngk er best

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: July 07, 2007 10:50AM

høres ut som mild og bra trimming,er du fofnøyd med effekten og forbruket i forhold til effekten?

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: kristian dyrli (---.dialup.online.no)
Dato: July 09, 2007 11:09PM

har ikkje fått satt ihop motoren enno,venter på nye veivlager,men er det stort forbruk iforhold til effekten da eller?

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: kristian dyrli (---.dialup.online.no)
Dato: July 10, 2007 05:13PM

Noen som vet sånn noenlunde forbruk og effekt på dette da?

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: k.dyrli (---.dialup.online.no)
Dato: July 12, 2007 12:31PM

prøvde på grenrøret idag og det passet bra,men jeg får ikke på insuget til webern,det stopper 2cm fra toppen på grunn av at de to midterste eksosrørene er for høyt opp..er det feil insug jeg har?eller må jeg byggr om grenrøret?er det noen som har som har montert grnrør og weberinsug på bilen sin??

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: Ola Fagersand (---.89-10-21.nextgentel.com)
Dato: January 05, 2008 01:24PM

Rett sammensatt vil motorkonseptet ditt gi ca 130hk.Den vil bli sterk fra lave turtall / veldig lettkjørt og med tilnærmet normalt forbruk.Med 1,2 mm toppakning får du 10:1 i kompresjon, noe som er nok til kammen din. Med 0,8 mm toppakning får du 10,5:1 i kompresjon hvilket heller ikke er for høyt.Dcd 36 er en bra forgasser til den valgte trimningsgraden. Sørg for at den er i tipptopp stand og riktig dysa / justert. Gleden over en fint trimma motor står og faller på det.Du MÅ ha eksosanlegg som er tilpassa motorens trimningsgrad. Hva bruker du ?

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: kkolsen (---.mobil.telenor.no)
Dato: February 12, 2008 09:14PM

130hk?spekulasjoner?det er vel helt umulig å påstå generellt?

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: kristian dyrli (---.dialup.online.no)
Dato: February 29, 2008 07:38PM

eksosn er grenrør i lag med simons...er det ikkje bra?kassn eksos skal eg bruke da?

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: Ola Fagersand (---.84-48-125.nextgentel.com)
Dato: March 05, 2008 11:59AM

Til kkolsen. Det har vært trimma B20 motorer i ca. 40 år nå !!! Det er mye erfaring på hva ulike kombinasjoner gir av effekt !!! Jeg vil benytte anledningen til å fortelle deg at det ikke er sånn at jeg "påstår" noe som helst !!!; Jeg forsøker og gi et fornuftig svar på et spørsmål på forumet. Hvis du leser innlegget mitt igjen, vil du få øye på ordet "ca." Det betyr cirka og antyder at det angitte tallet ikke kan regnes for å være nøyaktig. Det er ikke så store feilene en skal gjøre i byggingen av en slik motor før en har betydelig mindre effekt. Benkkjøring gir deg fasiten !!! Vel verdt pengene. Riktig justert motor gir den kjøregleden man drømte om da man bygde. Hvor mange hk. man får på utskriftet er kanskje ikke så viktig. Det finnes 130 hk. motorer som er kjempetrivelige og 180 hk. motorer som er "ukjørbare".

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: kristian dyrli (---.dialup.online.no)
Dato: March 05, 2008 11:49PM

Ja er jo ute etter en motor som er kjørbar da,men hva med eksosen som du nemte...

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: Ola Fagersand (---.84-48-125.nextgentel.com)
Dato: March 07, 2008 02:51PM

Hei. Jeg har skrevet et innlegg her på forumet om Simmons 2 " eksos. Min er- faring fra tilsvarende anlegg til trimma Saab V4 er referert der; Med en viss modifisering fikk jeg godt ytelsesmessig resultat !!!

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: Krister (82.147.36.---)
Dato: May 25, 2009 09:30AM

Hei!
Jeg har en b20 med to enkle su. jeg vet ikke hva som er gjort med motoren bortsett fra at toppen på den er ganske så mye planet. problemet jeg har er at den går klokke rent når man bare står å ruser den, men så fort man belaster den så fusker den med engang, altså bare buldrer og orker ingenting???

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: May 25, 2009 08:07PM

Hei Krister.

Har du sjekket CO% på bilen din??
Virker kansje som om den er lav. (mager blanding)
Har du prøvd å dra ut choken når du kjører? Om dette hjelper får motoren for lite bensin.

Men selfølgelig kan det også være andre problemer.

Az121...

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: krister (82.147.36.---)
Dato: May 26, 2009 06:46AM

okeii, men har sjekket å etter pluggene får den alt for mye bensin..

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: May 26, 2009 09:00AM

Hei igjen.

Da ville jeg nok fått sjekket co% og juster den og fått justert forgasserne og tenningen og evt. byttet div. tenningsdeler OSV.

Az121...

Re: B20 spørsmål..
Lagt inn av: krister (82.147.36.---)
Dato: May 26, 2009 11:33AM

okeii, da skal je skjekke..



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character H defined in its font.