Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Motor i C-723559
Lagt inn av: Thomas H (---.bb.online.no)
Dato: March 15, 2006 10:51PM

Hei,
leste artikkelen om motorbygget i denne bilen, i Amazonposten 5- 2005. Fin artikkel, om en motor som må være rimelig grom! smiling smiley Snodig at KG ikke er mer seriøse enn som så. Trodde de hadde et godt rykte på seg. Har dere fått noen tilbakemelding fra dem?
Når det gjelder motoren, så er jeg ganske nyskjerrig på hvordan dere har løst det med godkjenning hos biltilsynet? Bygger selv opp en B20 om dagen. Riktignok drar jeg det ikke like langt selv, men regner med å komme opp over den berømte 150 grensen... Har dere noen tips når det gjelder godkjenning og biltilsyn vil jeg være takknemmelig!
Thomas H.


Re: Motor i C-723559
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: March 16, 2006 05:54PM

Heisann..

Ja, jeg har handlet en god del deler hos KG. Så jeg/vi synes det er rart at det plutselig skal ta så lang tid med alt der??.. Det har jo ikke gjort det før. Men men..
Har ikke hørt noe fra dem ennå og regner heller ikke med at jeg gjør det..
Bilen er godkjent med effekt opp til 150hk DIN.
Så for å ikke få problemer med rundt dette har vi ikke tatt ut mer enn 150hk DIN.

Kim...


Re: Motor i C-723559
Lagt inn av: Thomas H (---.bb.online.no)
Dato: March 16, 2006 09:23PM

Hei,
Har handlet endel fra dem selv, og ikke hatt noen liknende problemer. Snodig. Blir jo litt skeptisk, når man hører slikt.
Ok, hvordan dokumenterte dere effekten for biltilsynet? Måtte dere vise bremsepapirer på motoren?
Har hørt om tilfeller hvor det ikke har vært nødvendig å vise bremsepapirer, men det høres jo for lettvint ut.
Thomas

Re: Motor i C-723559
Lagt inn av: kim (---.bb.online.no)
Dato: March 16, 2006 11:14PM

Hei hei.
Vi måtte dokumentere effekten på motoren.
De ville ha papirene fra bremsinga og godkjenningspapirer fra Volvo om at bilen var godkjent med en effekt inntil 150hk.
Dette finner du på nettet nå.

Kim...




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character U defined in its font.