Jeg holder nå på med en overhaling av en B20 motor. Når jeg først er i gang, vil jeg prøve å få noen flere hester ut av motoren. Skifter til k-kam, porter den litt og kanskje jeg høvler toppen. Jeg håper det kan bli en litt sterkere motor uten at det går for mye utover bensinforbruket. Har en weber 28/36 liggende. Lurer på om det er en grei forgasser, eller må jeg opp i en 36/36?
ser desverre at ingen har svart på spørsmålet ditt,noe jeg synes er for dårlig.Vet at noen har brukt weber fra ford 2.0 på b20 tidligere .Regner med at det er fungerer noelunde bra etter som det er en del som har gjort dette før.Som du vet er min erfaring med weber forgassere heller tynn da jeg bruker su forgassere på min bil.Håper at flere kan komme med forslag eller svar på spørsmålet ditt.
lykke til med prosjektet ditt.
Hei. Weber 28/36 er for liten til B 20. Dersom du bare skal ha en bedre forgasser på en originalmotor, kan du bruke DGV 32/36. Dersom du skal gjøre en trinn - 1 - trimming, skal du bruke DCD 36 (36/36). Hvis du bytter til en k-kam, MÅ du øke kompresjonen i en standardmotor for å få utbytte av kammen. Med k-kam og 10,5:1 komp. + DCD 36 så har du 120 hk. med et bra ekshaustanlegg. Neste steg vil innebære porting og doble Dellorto eller Weber............ Har to Dellorto DHLA 40 ledig. Kr. 2500,-
Jeg har nå kommet over en 36/36 gasser som jeg vil prøve. Som du forstår vet jeg ikke så mye, men har lest eldre innlegg der mye av dette er besvart. Når du sier at jeg skal øke kompresjonen, betyr det høvling av toppen? Det nevnes også forskjellige trinn av trimming. Er det noen som kan gi en grei forklaring på dette, og hva de forskjellige trinnene består av?