Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Gå til side: Forrige12
Gjeldende side: 2 av 2
Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: mekkesmurf (77.222.198.---)
Dato: May 01, 2008 07:58PM

Hvordan går det med ommbyggingen?

Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: einar (---.80-202-214.nextgentel.com)
Dato: May 19, 2008 08:47PM

for min del så leker jeg fortsatt bare med tanken..

Har nok med andre bekymringer for å få bilen ferdig så snart som mulig.
Men det er jo kjekt å ha planene klare!

For de som har 29.500kr til overs og lyst på en amazon med v8, så er det et fint projekt på autodb til salgs nå.

Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: mekkesmurf (---.kab.nornett.net)
Dato: June 07, 2008 08:01PM

Har enda ikke fått lest den artikelen i amazonposten, nvak er fri for dette bladet, så kan ikke kjøpe det her fra.
Lurer jo da på om noen hadde orket å kopiert eller scannet dette til meg, betaler så klart en fornuftig pris til den som gidder å gjøre dette.

Hk og vekt er jo greit på rover v8, men hvordan får man godkjent dreiemomentet?
kan man strupe effekten,kjøre den i benk for dokumentasjon??

Er det noen som vet om en bil som er godkjent ombygd?

mvh Geir.

Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: mekkesmurf (---.kab.nornett.net)
Dato: June 11, 2008 09:10PM

Har lest den omtalte artikelen nå.......der står jo ingen ting ! et lite bilde av en motor og noen få ord om at der er en v8.

Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: mekkesmurf (---.kab.nornett.net)
Dato: August 15, 2008 09:19PM

Hei folkens, har rett og slett ikke lyst til å gi opp dette, så prøver å holde tråden varm.

Er det ingen som vet om en norsk bygd bil der rover v8 er godkjent??

Mvh Geir

Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: mortenk (---.80-202-114.nextgentel.com)
Dato: August 16, 2008 06:09PM

Var ikke den som lå på AutoDB godkjent? Eller var det en sånn "bare å gå inn å godkjenne" som folk skriver så fint uten å vite noe?

Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: mekkesmurf (---.kab.nornett.net)
Dato: August 18, 2008 08:41PM

Det var nok en slik som bare manglet godkjenning

Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: einar (---.80-202-214.nextgentel.com)
Dato: September 23, 2008 09:04PM

samme bil ligger ute på Autodb nå. Mangler fortsatt "kun" godkjenningen.
Selger er Gunnar Nordland som eller har masse amazondeler.
Prisen nå er noe over 30.000kr

Hadde forøvrig kontakt med en danske forleden. Han bygget om sin amazon med rover8 og automat. Ingen modifikasjoner på torpedoveggen ifølge han, men det var j... trangt med rattstang og snekke. Forøvrig måtte han bygge egne grenrør, da de orginale "krasjer" med forstillinga og/eller rammevangen på amazonen. Har igjen hørt (uten å se det) at tidlig landrover med V8 hadde headers som var mye mindre volumiøse og skal passe inn...
Blir nok B20 turbo på meg ja!

Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: mekkesmurf (77.222.198.---)
Dato: November 05, 2008 09:39PM

Var og pratet med det lokale biltilsynet om dette for en stund siden, han var ikke direkte avvisende, men han måtte jo ha en skriflig og detaljert søknad,og det er jo helt greit. Det jeg syntes var litt merkelig var mange spørsmål om drivlinja, men greit det og dersom det ender opp med et positvt svar.
Vet for å være helt erlig ikke om jeg heller kommer til å gjennomføre dette i praksis, men har fått veldig lyst til å prøve å få det gjennom hos biltilsynet.

Men litt hjelp trenger jeg, først og fremst må jeg ha alle data på den lateste rover motorn med serie nr og det hele, noen som har en link til en god side med dette?

Geir.

Re: Bygge om til V8
Lagt inn av: lafficus (---.175.251.212.customer.cdi.no)
Dato: March 31, 2014 07:00PM

Noen som har kommet i gang med denne ombyggingen, og som har fått noe svar på godkjenning. Tenker å sette i gang selv her.

Gå til side: Forrige12
Gjeldende side: 2 av 2


Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character U defined in its font.