Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Turbo på B20
Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Turbo på B20
Lagt inn av: JC Hovde (217.144.240.---)
Dato: September 21, 2003 03:25PM

Har planer om å lage meg en B20 med turbo.....
Noen som har tips, eller erfaring ang dette?

Hva slags motor egner seg best for turbo ?

Hvilke gassere er det best å bruke?

Hvilke stempler, ventiler osv......


Re: Turbo på B20
Lagt inn av: Thomas (---.bb.online.no)
Dato: September 22, 2003 08:33PM


Re: Turbo på B20
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: September 27, 2003 03:59PM

Hei....
Da ser det ut som vi har samme planer.
Jeg har såvidt begynt på mitt prosjekt. Jeg kjøpte meg en overhalet Garret T3 fra KRB Trading, for noen uker siden.
Har nå såvidt begynt å bygge grenrør. Skal få skjært ut plata som ligger mot pakningsflata med automatisert skjærebrenner. Jeg bruker et aluminiuminnsug av typen som leveres sammen med 2 x SU. På det har jeg planer om å montere 2 Stromberg-gassere.
Det er ekstremt trangt mellom motorblokka og rammevangen, men det har jeg løst ved å skjære ut litt på sida av rammevangen og flytte motoren ca 8 mm mer over til førersiden. Så blir det til å sveise grenrør, regner med at det blir litt bannskap før jeg får det til å passe, men jeg gir ikke opp.
Jeg har planer om å kjøre på trykk isteden for sug slik som GIKs satser gjør.
Jeg skal bruke std. stempler, har hørt at de tåler litt, og jeg har som mål å ta ut bare 180 - 200 hk fra motoren. Ventiler bruker jeg standard dvs. 44 mm og 35 mm. Skal senke kompresjonen ved å bearbeide forbrenningsrommene i toppen, i tillegg skal jeg porte den.
Motorblokka jeg skal bruke er en standard B20 med 6-boltet veiv.

mvh Torgeir

Re: Turbo på B20
Lagt inn av: JC Hovde (217.144.240.---)
Dato: September 29, 2003 06:18PM

Heeeeeeeeey

Kult at vi jobber mot samme mål......
Har skaffet en R-kam.
Dreiet ned 1mm av orginale stempler.
Dobble ventil fjører og nye orginale ventiler....
Aner ikke hva slags gassere jeg skal bruke, tror at to SU-gassere blir litt i minste laget.....Men vi får se...Har jo innsug til dobble 45 mm Webere, så det er jo muligheter her......

Ang turbo så skal jeg kjøre på lavt trykk, men uansett blir det litt ingeniør kunst å få tilpasset min KKK turbo.... Eksos manifolden må oppgraderes en smule, og eksosanlegget konstrueres på stedet...

Skal ta en intercooler av en Audi RS2.....

Re: Turbo på B20
Lagt inn av: JC Hovde (217.144.240.---)
Dato: October 02, 2003 08:52PM

Noen med erfaring med sugeturbo????

Re: Turbo på B20
Lagt inn av: Tih (213.239.120.---)
Dato: December 16, 2004 08:00AM

Legg innsuget over toppen slikk at gasserene står på førersiden.
Da slipper du varmgang i bensin og greier.Og det blir mykje enklere å montere
slanger/rør fra turbo til cooler.
Monteres forgasseren på sugesida av turboen får du et enkelt og fungsjonelt
oppsett,trur ikke du kan forvente for mykke power.
kan jo bruke en 45dcoe da.

Re: Turbo på B20
Lagt inn av: AJ (213.239.121.---)
Dato: May 08, 2005 02:18PM

Jeg har også et b20 turboprojekt på gang.

Har en b21at gasser
saab9000 turbo
bygget om b21at bensinpumpa til b20`n
saab ic.
funderer på å flytte hele tenningen fra b230e med holdgiver.
og midlertidig b18 grenrør med rør til turbo.
orginal topp med stivere fjerer og en slill kam. usikker på type.
blir antagelig en K-kam. Hva jeg skal gjøre med fordeleren vet jeg heller ikke. har fundert på å bygge dobbeltirkende vakumklokke. men blir fast tenning inntil videre. regner ikke med over 160 ærlige i hvertfall.

Re: Turbo på B20
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 18, 2005 05:30PM


Re: Turbo på B20
Lagt inn av: ove johnny solberg (---.bb.online.no)
Dato: May 13, 2006 09:57PM

hei.
ikke bruk en R kam i en turbo motor kommer aldrig til og funke den kammen er en turtal,s kam som er grei nok i en suge motor, om man liker og jage mellom 3000 og ventilflyt.
bruk heller en snill kam som ,d eller k kam ,du øker dreie momente så mye med turbo, legg litt jobb i og senke komp. driver og bygger en turbo moto selv .b20 som er boret til b21 orginale ft stemel store eksos ventiler og adaper så jeg får på saab insp, da kjører jeg på 0.9 og har 170 erlige hk.og en motor som er veldig snill på bensin til b 20 og vere og husk at 170,hk i en b,20 er mye ,hestene skal vere på hjula ikke i stallen så er det noen som for moroskyld har en b,20 på 200, erlige .da snakkes vi.

Re: Turbo på B20
Lagt inn av: k.sømåen (---.1.erx-lhm.eidsiva.net)
Dato: May 24, 2006 03:41PM

Absolutt alle svar på alt som har med volvo og turbo(spesielt B20) finner du på www.savarturbo.se

Re: Turbo på B20
Lagt inn av: mats (159.130.64.---)
Dato: November 29, 2006 07:59AM

er det noen her som vet ossen man skal stille to enkle stronberg forgassere?? når jeg kjører på et bestemt turtall så står bensin osen ut av begge forgasserne...har lurt my på det og har stilt på de skruene bak for og få mere luft in.....



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character V defined in its font.