Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
trimming av b20
Lagt inn av: Ole Sletner (---.dialup.ice.net)
Dato: April 01, 2012 11:58PM

Hei. Kamakselen i min b20 har slitt seg mer eller mindre helt rund. Tenkte jeg skulle skaffe en ny og få rettet opp i dette. Men så tenkte jeg litt videre og kom på at når jeg først skal fikse ny kam så kunne jeg vel kanskje trimme motoren litt.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan trimme motoren på en enkel og "rimelig" måte. Ser for meg litt vassere kam, doble forgassere og 2" eksosanlegg. Hvordan skal jeg gå frem? Og hva mer trenger jeg å gjøre for at dette skal fungere, må jeg porte diverse insug/ut"sug" for eksempel?

Re: trimming av b20
Lagt inn av: Mr.Volvo (---.221.16.62.customer.cdi.no)
Dato: April 02, 2012 05:42PM

Jeg ville byttet til en litt vassere kam, satt på doble gassere og montert 2'' eksos. Jeg ville kanskje også høvlet toppen litt. Dette er jo et spørsmål om hvor mye penger en vil legge i det.
Du må ikke porte innsug/eksos for moderat trimming.

1970 mod. 122S under oppussing..
+ endel andre Volvoer;121 70mod. V70AWD, 264GLE, C70T5, V40T4, S40, 264TE +++

Re: trimming av b20
Lagt inn av: TCF (---.scansafe.net)
Dato: April 16, 2012 12:19PM

Hei

Kjøp deg et nytt kam-sett, gjerne k eller d-kam og få tak på et par SU-forgassere som er i god stand. Høvle gjerne littegrann av toppen også så er du godt i gang.
Det gir ingen revolusjon, men det koster ikke all verden og er enkelt å utføre.
Sikkert ikke dumt å gjøre noe med eksosen også, selv om mange "effektanlegg" har mest å si for lyden.

Som ved all trimming gjelder det også her at det er summen av alle endringer/forbedringer som gir mer krefter, mens det er svært vanskelig å si hvor mye hest den enkelte ting gir. Det er vondt å stoppe når man først er igang, men det bestemmer jo lommeboka.

TC



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character Y defined in its font.