Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
SU forgassere
Lagt inn av: Liv Maiken (---.bb.online.no)
Dato: December 05, 2009 02:18PM

Jeg har nettopp overhalt en B18 sport motor. Jjeg har kjøpt meg splitter nye doble SU fra forsvaret. I de er det ZH nåler og jeg har lest meg fram til at jeg trenger KN nåler. Jeg har prøvd med både ZH og KD nåler, men de funker ikke, så jeg må altså få skaffet meg KN nåler. Jeg har prøvd forgasserservice.no, men han har ikke. Er det noen som har tips om hvor jeg kan få tak i disse nålene? smiling smiley

- Liv Maiken

Re: SU forgassere
Lagt inn av: Inge Karlsen (---.231.34.95.customer.cdi.no)
Dato: December 06, 2009 12:26AM

Hei Liv Maiken

Nåler til SUene kan du finne hos VP-Autoparts.com (se under 140 serien). Disse nålene står på SU HS6 montert på B20B motorer..

Iflg. spesifikasjon på B18B skal det være KD nåler, og på B18D KA nåler...

HÃ¥per dette er til hjelpsmiling smiley


Mvh
Inge

Re: SU forgassere
Lagt inn av: Liv Maiken (---.dialup.ice.no)
Dato: December 06, 2009 12:38AM

Takk for god hjelp smiling smiley

Jeg har prøvd med KD nåler, men de var veldig slitte, så det er mulig at det var derfor de ikke fungerte. Det er satt inn D-kam i denne motoren ihvertfall.

Men nå vet jeg ihvertfall hvor jeg får kjøpt de smiling smiley

Re: SU forgassere
Lagt inn av: Inge Karlsen (---.231.34.95.customer.cdi.no)
Dato: December 06, 2009 08:52PM

B18B har C kam, er kansje den motoren som er nærmest din. mens B18D var levert med A og B kam... Har du verkstedhandbok?? kan lastes ned fra nett, her står spesifikasjoner og rep.anvisninger til bla. forgassernesmiling smiley

Mvh
Inge

Re: SU forgassere
Lagt inn av: Amazon121 (---.89-11-135.nextgentel.com)
Dato: December 08, 2009 10:18PM

Hei.

Om alt er i orden, skal motoren din virke bra med KD nåler.
Ikke noe problem å kjøre med D-kam.
Med nåler som ikke er slitte og en skikkelig justering av tenning og forgassere bør motoren din gå ganske bra.

KN-nålene er til B20B med miljømanifoild og de gir litt mindre med bensin enn hva KD nålene gjør.

KD nåler kan du også få kjøpt hos Classic Car Parts AS.

Az121...

Re: SU forgassere
Lagt inn av: Jan Tore (88.84.50.---)
Dato: December 21, 2009 01:17AM

Hvordan kjøper man motordeler fra forsvaret? Har igrunn veldig lyst på en sport motor, evt doble SU til min motor. Er det auksjon du må på, eller finnes det et utsalgssted?

Re: SU forgassere
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: December 21, 2009 11:43AM

Hei.

De aller fleste delene som forsvaret har hatt har blitt kjøpt opp av oppkjøpere som igjen selger dette videre.

En sportmotor er en motor med 2 SU-forgassere annen kamaksel og toppakning (B20) Evt. annen høyde på toppen (B18)

Jeg vet at CCP AS har SU-forgassere og de resterende delene som trengs for å montere doble SU.

Az121...



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 9 defined in its font.