Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Motorbytte...
Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Motorbytte...
Lagt inn av: Tor Ivar Bartholdsen (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 11:46AM

Heisann Amazonklubben.

Har ikke hatt noen Amazon tidligere (har holdt på med amcars i 15 år), men vurderer å kjøpe en HGV, og har en del spørsmål som jeg håper dere kan svare på.

- Er det mulig å få godkjent et motorbytte til B19/21/23/230?
- Vet dere om noen i Norge som har gjort dette før?
- Er det noen spesielle plasser man bør sjekke for rust på HGV`n?

Håper på svar selv om jeg ikke er medlem. (Melder meg inn så snart jeg har anskaffet meg en Amazon!)

Mvh
T.I.Bartholdsen

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: TrondHelge (---.dialup.online.no)
Dato: June 19, 2003 03:01PM


Re: Motorbytte...
Lagt inn av: Svein Warberg (---.dep.no)
Dato: June 19, 2003 03:18PM

Motorspørsmålene dine skal jeg la ligge, men litt om rust på HGV kan jeg godt si litt om. Som sedanene er det skjermer og innerskjermer foran, torpedosider, A-stolper, gulvseksjon (særlig skjøten i overgangen til torpedo og ut mot torpoedosiden) samt de tverrstilte bærevangene som er mest utsatt. Hvis vangene er gåene, kan det være fare for rust også i langsgående bærebjelke innenfor. Også helt i fronten, hvor to sideplater som holder radiatoren møter innerskjermene, bør du sjekke. Og vangen som radiatoren står på, samt selve frontstykket. Videre bakover på HGV bør du sjekke skjermbuene, sideskjørtene samt bakplate under nedre koffertluke. Her er det en påskrudd plate, bak denne kan det være kjeks. Koffertluka i seg selv, særlig nedre del, har også en stygg tendens til å ruste. Kanalene bør du også sjekke, særlig foran bakhjulene. På noen HGV har jeg også sett rust rundt bakre sideruter. Generelt bør du se etter rust i alle plateskjøter på hele bilen under list.

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: Esp1 (---.0506.adsl.tele2.no)
Dato: February 21, 2006 10:39PM

Amazonen er godkjent med inntil 150hk, med skivebremser foran og bremsekraftforsterker.
Så det skal bare være å dytte inn det du vil av motor så lenge du holder deg under 150hk.
Pass på så du ikke overskrider foraksellasten også.

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: Hogne (62.97.216.---)
Dato: February 28, 2006 10:44AM

kva må en gjere for å kunne ha meir enn 150 hester?

eg vurderer å handle inn en Amazon no.

eg solgte nettopp min 240. og har også nylig kjøpt meg en V40 2003 modell. så eg vil ha en Amazon til morro biltongue sticking out smiley eg har turbo deler liggande igjen etter 240ien

forgasser med trykkboks, Garret T3 turbo, eksos manifold, bensinpumpe, og litt slanger og rør..
passer det på en B230K? eller må det vere en A?

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: February 28, 2006 07:07PM

Hei,

I Norge blir ikke en Amazon godkjent dersom den har mer enn 150hp. For å kunne få en ombygging godkjent forlanger Biltilsynet et skriv fra Volvo Norge, og Volvo (fra fabrikken) godkjenner maks 150hp dersom bilen har skivenremser foran.

På den annen side blir det godkjent ombygginger i utlandet. Hva som kan godkjennes her vet jeg ikke, ei heller om noen godkjenner mer enn de nevnte 150hp'ene. Men dersom en bil er ombygd og godkjent i et EU land, så kan den også godkjennes i Norge, som følge av EØS-avtale e.l. Av den grunn har vi f eks en Amazon Cabriolet på norske skilter nå for tiden.

Men har du bruk for så mye mer enn 150hp i Amazonen? Vi snakker om 150hp/DIN!!


Mvh Arve Larsen

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: reidar (---.80-202-203.nextgentel.com)
Dato: September 07, 2006 12:12AM

heisann. jeg har en amazon med chevy 350 TPI med kompresor den yter 350 hk ut på hjula med normal kjøring.motoren kan og justeres med pc. har bygd om torpedo og gulvet helt bak til bagasjerom med 2.5 mm stålplater har krysforsterka hele bilen under++. er bygd med inkorta corvette bakaksling framhjulsoppheng kommer og fra corvette. men før jeg begynte med dette tok jeg kontakt med biltilsynet og volvo. la fram en søknad angående ombygninga. og fikk dette forhåndsgodkjent på en måte. byginga av bilen ble fulgt opp med besøk av biltilsynet for og sjekke at det gikk riktig for seg.bilen er idag godkjent med 500hk. bilen er og 2" taksenka + forsterkninger i tak..elektrisk flippfront.servostyring. felger på 8.5-17.denne bilen ble godkjent i norge i 1994 med vanlig 350 med 300hk er nå oppgradert.
eneste bilen i scandinavia som er godkjent med 350 chevy som jeg vet.
så neste prosjekt med bilen er og få plass til en 502 big block motor med twin turbo som alerede er innkjøpt og har en ytelse på rundt 900hk målt i benk. egentligt galskap men den skal i bilen

en kompis av meg har fått godkjent B23 turbo med 170hk i amazon med og skite til bakaksling med skivebremser det ble godkjent i 1996. denne bilen har idag T4 turbo++ 467hk godkjent er krysforsterka under avstvninger i motor rommet og tverstag bak for og stive av bilen.
større og kraftigere bremser. så mye er muligt og gjøre med en amazon spørs bare hvor mye arbeid du vil legge ner i den..

volvo er veldigt opservange på krefter i motor og dreiemoment..så det har ikke vært en så veldig enkel sak og få godkjent noen av disse bilene


Mvh Reidar.

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: Jørn (---.bb.online.no)
Dato: November 13, 2006 08:47PM

Hei.
Ønsker og komme i kontakt med noen som har fått godkjent motor på over 150 hk i amazon.

Jørn

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: Jørn (---.bb.online.no)
Dato: November 27, 2006 09:34PM

Hei!

Noen som vet hvem "Reidar" er ellerk kjenner til Bilen?

Jørn

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: roy rørvik (83.242.23.---)
Dato: January 22, 2007 07:07AM

har lurt litt på å trø en (ford) 2,8 i en amazon,, noen som har en ide om hvor tung en slik motor er??? mvh Roy

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: remi (---.dsl.start.no)
Dato: March 16, 2007 06:53PM

hvordan er reglene på volvo, om motorgodkjenning?
Har en amazon med v8 motor... men traversjen under er det ikke plass til pga bunnpanna... hvordan er det med balanseringen av olja hvis jeg bygger om bunnpanna?

Re: Motorbytte...
Lagt inn av: TIH (84.205.62.---)
Dato: April 02, 2007 07:00AM

Skulle gjerne komt i kontakt med han Reidar.
Dette prosjektet kunne eg svært gjerne tenke meg bilder av.
Har aldrig hørt om eller sett bilder av denne bilen.
Driver sjøl med V8 konvertering.Alt over 150hk og 750kg aksellast er IKKE godkjent i henhold til kjøretøyforskriften.
Da må en ta i bruk Paragraf om Konstruktiv endring og da er det bruks restreksjoner på kjøretøyet.

MVH Trond Inge
www.HRcustom.net



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character T defined in its font.