Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Når man bytter fjær.
Lagt inn av: NNT (---.bb.online.no)
Dato: December 10, 2007 06:17PM

Hei,
Lurer på noen småting!
Bilen min hadde senkesett på fra før, men ikke godkjent så jeg måtte på visning. De sa merke på fjæra hadde blitt visket bort så de kunne ikke se om det stemte med papira, så derfor må jeg bytte fjærer. Så jeg spurte en mekaniker, han sa jeg må også bytte dempere for å bytte fjær...
Og jeg lurer på da må jeg virkelig det?

Tusen takk for hjelpen.

Re: Når man bytter fjær.
Lagt inn av: Kim (---.customer.telia.com)
Dato: December 11, 2007 07:43AM

Hei.

Det han mener er nok det at du må ta ut demperen foran for å få byttet fjær.
Demperen sitter "innvendig" i fjæra foran.
Det går å bytte fjær uten å ta ut demperen, men det blir litt ekstra arb. ut av det.

Kim...

Re: Når man bytter fjær.
Lagt inn av: NNT (---.bb.online.no)
Dato: December 11, 2007 01:51PM

Han mener at jeg må kjøpe nye, fordi da "garranterer" han at biltilsynet godkjenner det. Så jeg må kjøpe både nye fjær og dempere.. men da er spm må jeg virkelig kjøpe dempere også?

Re: Når man bytter fjær.
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: December 11, 2007 03:27PM

nei.
han prøver sikkert å lure penger ut av deg. winking smiley
så lenge de ikke er utslitte tør jeg påstå det ikke er nødvendig i det hele tatt...

biltilsynet godkjenner det så lenge du har hatt en firehjulskontroll eller hva det heter, og TüV godkjente senkefjær.

Re: Når man bytter fjær.
Lagt inn av: NNT (---.bb.online.no)
Dato: December 11, 2007 11:28PM

heheh tongue sticking out smiley tror egentlig han ikke prøver på det.. fordi han skal bare ha penger for arbeid, også deler velger jeg selv.
Men fant ut at jeg bør gjøre det, for de fleste kompisa mine har gjort det med nye dempere. Men det var en som bare bytta fjærer, dempere hans gikk i stykker etter 2 mnd.

Men firehjulskontroll eller hjulstillingsdrift, hvordan får gjort det eller papirer for det? De skrev på ark at det manglet dokumentasjon på hjulstillingskontroll eller no...

Men tusen takk for hjelpen smiling smiley

Re: Når man bytter fjær.
Lagt inn av: Kim (---.customer.telia.com)
Dato: December 12, 2007 12:48PM

Hei igjen.

Du må fysisk levere bilen til et verksted slik at de kan få gjort dette på din bil.
For å få papirer på hjulstillingskontrollen, så må du passe på at du bruker et verksted som har mulighet til å printe ut resultatet fra hjulstillingskotrollen.

Kim...

Re: Når man bytter fjær.
Lagt inn av: NNT (---.bb.online.no)
Dato: December 12, 2007 03:21PM

Ok.. Tusen takk for hjelpen alle sammen.. det hjalp virkelig! grinning smiley



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character F defined in its font.