ratt
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: March 20, 2007 12:23PM

sliter med å få av rattet mitt.
de to hulla er gjengene ødelagt i...prøvde å gjenge de opp til 10mm men gjengene holdt ikke noe særlig siden det var så lite å gå på..

så jeg lurte da på om det kan være skadelig på noen måte å borre/gjenge opp 2 stk nye hull i rattet? tenkte da gå for rundt 6mm slik det ikke blir noe svære hull. har fått tak i et GT ratt så jeg har ikke lyst til å ødelegge det mer enn det er heller. ble litt frustrert i går brukte hammer hehe plasten likte ikke det nei, *ups* confused smiley

lurte og på om det skal være slark i den øverste delen av rattstammen? den sitter bra fast overalt utenom på den øverste delen liksom...

mens jeg er igang med dette med å få av rattet som jeg håper blir siste gang lurte jeg og på hvor den ledningen som gjør at fjernlysa blinker er? eller skal det ikke være noe ledning ? har prøvd å leite litt men finner ikke utav det.
den i gulvet fungerer fint.

Re: ratt
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: March 22, 2007 09:19AM

varmer opp litt grinning smiley

Re: ratt
Lagt inn av: Roar (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: March 28, 2007 10:36PM

Hei!Har gjort følgende når jeg har skiftet ratt på mine biler:
-Løsne mutter på rattaksel,ikke skru den helt av,men pass på at det blir klaring mellom ratt og mutter

-bruk en pipenøkkel som har litt større innerdiameter enn mutteren,men litt større enn rattakselen

-sett an denne mot mutteren og gi den noen rapp med hammer mens en kompis trekker i rattet som bare fy. Det er viktig å trekke rett ut, slik at det ikke blir bend på akslingen.

Dette har fungert fint for meg,mutteren beholdes på slik at kompisen din slipper å havne i baksetet når rattet løsner smiling smiley

Roar

Re: ratt
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: March 29, 2007 07:22AM

det som er med GT rattet (mitt ihvertfall) er at det bøyer seg veeeldig mye når du drar i det. derfor liker jeg ikke tanken på at noen skal dra mer enn det jeg har gjort allerede.

tror jeg ender opp med å borre noen hull til/gjenger opp. liker ikke det heller men rattet MÅ av snart =)

men takker selfølgelig for tipset!

Re: ratt
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: April 18, 2007 06:54AM

hva er galt når den øverste delen på rattstammen er litt slarken..?

This forum powered by Phorum.