Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
ratt
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: March 20, 2007 12:23PM

sliter med Ä fÄ av rattet mitt.
de to hulla er gjengene Þdelagt i...prÞvde Ä gjenge de opp til 10mm men gjengene holdt ikke noe sÊrlig siden det var sÄ lite Ä gÄ pÄ..

sÄ jeg lurte da pÄ om det kan vÊre skadelig pÄ noen mÄte Ä borre/gjenge opp 2 stk nye hull i rattet? tenkte da gÄ for rundt 6mm slik det ikke blir noe svÊre hull. har fÄtt tak i et GT ratt sÄ jeg har ikke lyst til Ä Þdelegge det mer enn det er heller. ble litt frustrert i gÄr brukte hammer hehe plasten likte ikke det nei, *ups* confused smiley

lurte og pÄ om det skal vÊre slark i den Þverste delen av rattstammen? den sitter bra fast overalt utenom pÄ den Þverste delen liksom...

mens jeg er igang med dette med Ä fÄ av rattet som jeg hÄper blir siste gang lurte jeg og pÄ hvor den ledningen som gjÞr at fjernlysa blinker er? eller skal det ikke vÊre noe ledning ? har prÞvd Ä leite litt men finner ikke utav det.
den i gulvet fungerer fint.

Re: ratt
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: March 22, 2007 09:19AM

varmer opp litt grinning smiley

Re: ratt
Lagt inn av: Roar (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: March 28, 2007 10:36PM

Hei!Har gjort fÞlgende nÄr jeg har skiftet ratt pÄ mine biler:
-LÞsne mutter pÄ rattaksel,ikke skru den helt av,men pass pÄ at det blir klaring mellom ratt og mutter

-bruk en pipenĂžkkel som har litt stĂžrre innerdiameter enn mutteren,men litt stĂžrre enn rattakselen

-sett an denne mot mutteren og gi den noen rapp med hammer mens en kompis trekker i rattet som bare fy. Det er viktig Ä trekke rett ut, slik at det ikke blir bend pÄ akslingen.

Dette har fungert fint for meg,mutteren beholdes pÄ slik at kompisen din slipper Ä havne i baksetet nÄr rattet lÞsner smiling smiley

Roar

Re: ratt
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: March 29, 2007 07:22AM

det som er med GT rattet (mitt ihvertfall) er at det bÞyer seg veeeldig mye nÄr du drar i det. derfor liker jeg ikke tanken pÄ at noen skal dra mer enn det jeg har gjort allerede.

tror jeg ender opp med Ă„ borre noen hull til/gjenger opp. liker ikke det heller men rattet MÅ av snart =)

men takker selfĂžlgelig for tipset!

Re: ratt
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: April 18, 2007 06:54AM

hva er galt nÄr den Þverste delen pÄ rattstammen er litt slarken..?



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character D defined in its font.