Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Øvre bærearm
Lagt inn av: radiv (85.88.64.---)
Dato: May 18, 2011 08:28AM

Hei

Jeg skal skifte øvrebærearmsforinger i min bil.Lurer på om dette er en komplisert jobb og om det er noen ting som er spesielt vanskelig/viktig.Jeg regner med att alle skruer må trekkes til med moment.

mvh
Vidar

Re: Øvre bærearm
Lagt inn av: TCF (---.81-166-153.customer.lyse.net)
Dato: May 18, 2011 11:03AM

Heisann

Du skriver ikke om det er foran eller bak, men uansett bør du ha tilgang til ei hydraulisk presse, verkstedhåndbok, plenty av rustløser og varmepistol.
Er det framme, må du passe på at du ikke tuller det til med shimsene ved innfestingen slik at hjulvinklene blir feil. Vær forberedt på at ting sitter godt fast etter mange år og det kan finnes rust på de underligste steder.
Verkstedhåndbok kan lastes ned fra nett hvis du ikke har.

Hold ut og lykke til.

TC

Re: Øvre bærearm
Lagt inn av: radiv (85.88.64.---)
Dato: May 18, 2011 11:11AM

Hei
det er foran jeg skal skifte :-)

Re: Øvre bærearm
Lagt inn av: TCF (---.81-166-153.customer.lyse.net)
Dato: May 18, 2011 11:58AM

Jeg tar litt rev i seilene.
Du trenger ikke presse om du skal bytte framme, da er det helst bare disse shimsa som er litt klønete.
Er du litt heldig slipper du å løsne akslingen som foringene sitter på.
Da slipper du å tenke på at camberen kan bli feil, men det er ikke helt enkelt å komme til.

TC

Re: Øvre bærearm
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: May 18, 2011 05:53PM

Bussningarna sitter med en U-klamma i bärarmen och är låsta på axeln med en mutter. I teorin behövs endast en 1/2" och en 3/4" blocknyckel men kontrollera gärna var du kan få tag i en ny U-klamma om den skulle gå sönder vid demontaget.
Det är mycket omständigare att lossa axeln från framvagnsbalken än att ta loss bussningarna på plats. Däremot kan det vara lämpligt att kontrollera att skruvarna till axeln går att lossa om det ska göras en framvagnsinställning någon gång.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character D defined in its font.