Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Godkjenning av uorginale felger - American Racing Torq Thrust
Lagt inn av: Tron Skyberg (---.bb.online.no)
Dato: May 12, 2010 11:44PM

Jeg har nettopp kjøpt meg en 1966 Volvo Amazon. Bilen har ikke vært registrert i Norge før og jeg skal vise den hos Biltilsynet om en uke. Det sitter i dag American Racing felger (Torq Thrust) i dimensjon 7*17 med 215/40/17 dekk. Det jeg lurer på er om det er noen mulighet til å få godkjent bilen med disse felgene. Er det noen som har erfaring med dette?

Tron

Re: Godkjenning av uorginale felger - American Racing Torq Thrust
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: June 01, 2010 08:50AM

Hei.

Det BØR la seg gjøre å få dette godkjent.

Krav: Ikke større eller mindre rulleomkrets på hjul enn +-5%.
Ikke større sporvidde enn hva Volvo godkjenner. Mener det er 15mm totalt pr. aksel.
Felg og dekk skal ha minimum 10mm klaring til alle bremserrør/slanger, hjulbuer og innerskjermer, også i fullsving. (altså min. 10mm klaring over alt hvor det kan subbe i noe)

Oppfylles alt dette skal BT ikke kunne si noe.
Har hørt at de forlanger dokumentasjon på felger. Ikke sikker på hva som må gjøres da. kansje det holder om du kan dokumentere via et Volvo verksted at alle klaringer, sporvidde og rulleomkrets er ok og at de da kan skrive dette for deg og du sende en søknad til Volvo Norge hvor de da godjkenner disse felgene på din bil.

Az121...



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character D defined in its font.