hei,
jeg har skrudd av snekka for å skifte foringer i medbringeren (1969 - 121)
hva må jeg være obs på når jeg setter snekka på plass igjen?
bør jeg ta en kontroll på forstillinga når alt er montert?
eller bør det gå greit? la bare merke til at snekka kunne beveges frem og tilbake en del når boltene var litt løsnet.
Du kan bruke bakakselolje på styresnekka. 75/90-80/90
Den skal fylles helt opp.
Skruen i midten er justeringskruen på utgående aksel.
Her justeres døgangen på styringen. Justeres når hjulene står rett frem.
IKKE skru den for hardt til, da vil styringen klype/holde igjen når du svinger.
Når jeg tar tak i ratt stammen og vrir går den omtrent en halv omdreining i snekka før den tar. Er også litt slark i rattstammen. Hva kan jeg gjøre or å få det litt "tightere"? Er forresten en -70 modell
Når du skrur justeringsskruen (den i midten med mutter på) ned, så strammer du utgående aksel og da blir også denne "slakken" mindre/borte.
Men ikke stram for mye.
Pass på at ikke det blir for trangt!! Om metall mot metall "biter" kan styringen låse seg. Sjekk også ytterstillingene ved å ta tak i hjulene (bilen oppjekket).
Det er bedre med bitte litt slakk en fast forbindelse...
Sjekk også at pitmanarmen er i midtstillengen og stemmer med utslagene til hver side, ellers vil ikke ratet komme i midtstilling etterpå.