Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Dekk med hvite sider
Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Asbjørn Landro (---.daxnet.no)
Dato: July 24, 2003 11:04PM

Ønsker å utstyre min -64 Amazon med hvit dekkside.Ser i historikken at
den ble levert med en smal hvit stripe midt på dekksiden!

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt slike?

Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: magne (---.dialup.online.no)
Dato: August 04, 2003 06:45AM


Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Svein Warberg (---.dep.no)
Dato: August 04, 2003 03:57PM

Hvis du vil ha nye dekk med whiteside kan kanskje Eiker Motorshop hjelpe deg. Har jeg hørt iallfall, uten å ha noen egenerfaring...

Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Stein Chr. Husby (---.customer.alfanett.no)
Dato: August 08, 2003 10:14PM

Etter hva jeg vet, ble ingen Amazoner i Norge originallevert med hvite dekksider. For å helgardere en bastant uttalelse, vil jeg uttrykke en viss
usikkerhet ang. de tidlige B-16 modellene.

I Sverige var derimot situasjonen en annen. Til og med 1964 modellen ble levert med en smal hvit stripe. Særavtaler mellom Norge og Sverige medførte at norske Amazoner ble levert med dekk fra Viking (Askim gummivarefabrikk) og således heller ingen hvite dekksider.

Når det gjelder hvite dekksider, er det for tiden få leverandører på markedet. De fleste er av merket ATLAS, men meg bekjent har monteringen av disse vært med varierende hell. Disse har en tendens til å
løsne samt at hvitsiden dekker over deler av skriften på dekket. Inntrykket
blir således noe "jalla".

Den beste løsningen vil være å kjøpe dekk med original hvit sidekant som
er vulket inn i dekket. Disse dekkene krever mye vask og stell for å holde seg pene, men det er det verd!!

På tidlige Amazoner (B-16 tom. 1961) vil det mest riktige være en bred
hvit side. Det mest tidsriktige vil selvsagt være typen diagonal, men det finnes profiler på markedet med diagonal-utseende men med radial profil.

På nyere Amazoner (1962 - 1970) vil det være optisk mest riktig med en
smalere hvit kant med sort gummi på begge sider. Dette er selvsagt
subjektive vurderinger, men dette samsvarer mest med hva Volvo selv leverte. Hvite sidekanter på dekkene var også meget populært på USA-utgavene, og med smal sidekant ble dette originallevert i USA til og med 1966.modellen. Og dette er jo lenge etter at hullfelgene gjorde sitt inntog.

Det beste og dyreste dekket her på markedet er av merket BF Goodrich og selges hos Eiker Motorshop på Hokksund. Lenge kunne også merket Cooper levere serien Lifeliner Classic, men det ser ut til at dette har forsvunnet fra markedet. Hvilke andre leverandører som leverer dette, vites ikke. Men jeg vil anta at det finnes også flere andre amerikanske
dekkprodusenter da hvit sidekant er meget populært "over there".

Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Kjetil (79.160.103.---)
Dato: May 02, 2008 10:06PM

Hei

Henger meg på temaet dekk med hvite sider...selv om tråden er gammel. Har noen tips om rengjøring/vedlikehold av hvite dekksider?
Er biltema sine produkter ok? Tenker på dekkrens og dekkpolish.
Tips mottas med takk winking smiley

Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Jan Tore (---.84-48-52.nextgentel.com)
Dato: September 08, 2008 04:26PM

Min 1965 amazon 121 var angivelig levert med pirelli hvitside dekk da den var ny. Den gikk forøvrig som demontrasjonsbil og er et veldig tidlig eksemplar. Så om dette stemmer må noen biler ha blitt levert med hvitside dekk.

Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: September 08, 2008 11:10PM

Hei, det er som stein Chr Husby skriver. Men da som nå, "alt" kan spesialbestilles. Men du bekrefter egentlig dette. Biler levert i Norge kom fra fabrikken på treklosser, og ble påsatt Viking dekk i Norge, (uten hvite sider). Din bil hadde Pirelli, hvilket tilsier en spesialbestilling.

Mvh Arve Larsen

PS. Selv har jeg benyttet Jif skurekrem på dekksidene for å få dem, hvite. Nå har jeg fått et tips om at lampeolje skal være bra, men jeg har ikke forsøkt dette selv ennå.
DS.

Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Kvipt (---.79-161-88.customer.lyse.net)
Dato: February 13, 2012 08:29AM


Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Pernille (---.188.212.193.static.cust.telenor.com)
Dato: February 17, 2012 11:25AM


Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Kvipt (195.204.130.---)
Dato: February 21, 2012 04:49PM


Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Lars Salberg (143.97.2.---)
Dato: April 08, 2014 09:45PM

Hei.

Ser det er lenge siden siste innlegg, men jeg har dekk med hvite sider jeg kan selge. Skal få tatt bilde.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 10 banner class does not have character T defined in its font.