Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Reduksjonsventil
Reduksjonsventil
Lagt inn av: Oddmund (---.bb.online.no)
Dato: February 24, 2007 12:09AM

Jeg overhalte bremsebånd og tromler bak på min 1965modell. Nå sliter jeg med at bakhjulene låser før forhjulene når jeg bremser. Det var ikke slik før overhalingen.
Skal det sitte en reduskjonsventil til bakbremsene? Hvor sitter den? Kan det være at den er ødelagt?
Jeg har 1-krets med skiver foran og tromler bak, ingen servo.

Oddmund

Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: February 24, 2007 08:18PM

Hei.

Det sitter ikke reduksjonsventil på alle.
Så ikke sikkert din skal ha det?

Men du kan ha fått satt primær og sekundær bremsebånd feil?
Bremsebåndet som sitter fremover er primær og har minst slitebelegg.
(det er ikke belegg helt ut på skoen oppe mot bremsesylinderen)
Dette er en typisk feil som kommer om dette er gjort.

Az121...

Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Oddmund (---.bb.online.no)
Dato: February 25, 2007 10:55PM

Ok. Takker for svar Amazon 121.
Det kan forsåvidt høres logisk ut. Men jeg kan ikke huske å ha lagt merke til at bånda hadde forskjellig lengde på bremsebelegget da jeg tok dem av for overhaling... Når jeg fikk dem igjen var alle 4 helt like. Da er det kanskje det som er feilen.
Kan jeg fjerne litt av belegget på de fremste bånda? Hvor mye? Holder det kanskje bare å slipe vekk litt av de skarpe kantene på enden av belegget?

Har noen kanskje et bilde som viser forskjellen på primær og sekundær bånd?

mvh Oddmund

Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: February 26, 2007 05:31PM


Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Oddmund (---.bb.online.no)
Dato: February 26, 2007 09:14PM

Takk.
Tipper feilen ligger der. Håper bare ikke at bremseverkstedet har lagt på bånda likt på alle 4 skoa da. For da blir det jo ikke forskjell på skoa foran og bak.
Vi får se når jeg har tatt det opp og titta på det.

mvh Oddmund

Re: Reduksjonsventil
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: February 26, 2007 09:31PM

En sak till, när du monterar trumman på drivaxeln ska axel och trumma helst vara helt fettfria.
En till, kilen stoppar man i efter man har satt trumman försiktigt på axeln.
Placeras kilen i axeln först kan kilen följa med trumman och klippa upp kilspåret längst in i truman.
Annars måse man kontrollera att kilen inte ligger för långt in innan man drar åt trumman.

This forum powered by Phorum.