Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Bremseproblemer... FÃ¥r ikke lufte...
Lagt inn av: V.Fagervold (---.80-202-51.nextgentel.com)
Dato: September 19, 2013 05:36PM

Hei, Dette gjelder en 1970 amazon, jeg får ikke bremsepedalen "hard"...den er altfor myk og går nesten hele slaglengda si. Virker ikke som om det er luft i systemet, har prøvd å lufte etter volvo sin skjema. Men det hjelper ikke...får ikke ordentlig trykk i systemet...Har byttet en del rør og begge slangene bak. Hva kan det være ? Master cylinder ? Mvh. V.Fagervold

Re: Bremseproblemer... FÃ¥r ikke lufte...
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: September 21, 2013 09:40PM

Ibland händer det att folk blandar ihop bromsoken vid monteringer vilket resulterar i att luftnipplarna inte sitter på den högsta punkten och luften därför inte kan komma ut. Ett annat tänkbart fel är att justeringen bak inte är korrekt vilket ger en stor pedalrörelse innan bromsbackarna når bromstrumman.

Re: Bremseproblemer... FÃ¥r ikke lufte...
Lagt inn av: Eldar Novak (---.109-247-40.customer.lyse.net)
Dato: September 30, 2013 10:07PM

med tanke på at bremseband/bromsåk bak ikke er rett justert, er det mulig an kan sjekke dette ved å trekke litt i handbremsen, blir pedalen hardere må bremseband strammes, er ikke det en god teori da ?

Re: Bremseproblemer... FÃ¥r ikke lufte...
Lagt inn av: Eldar Novak (---.109-247-40.customer.lyse.net)
Dato: September 30, 2013 10:22PM

Jeg har noe av det samme problemet som deg V.Fagervold. jeg har byttet alle slanger, hjulsylindre, kalipere, og pakninger i master. Når jeg pumper opp til hard pedal og slipper den NESTEN helt opp igjenn holder den på trykket, men om jeg tar benet bort fra pedalen blir den myk med en eneste gang. kansje jeg burde endre på lengde av den akselen som kommer ut av bremseservo, før jeg evnt. gjør det skal jeg måle ut hvor utgangspuntet er slik at jeg ikke justerer meg helt vekk.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character Y defined in its font.