Bremser :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens bremser. 
Bremseskiver med dårlig passform?
Lagt inn av: Christer Waleryd (---.bb.online.no)
Dato: November 26, 2008 08:35PM

Hei.

Jeg sliter med bytting av bremseskiver foran på min '69 Amazon. Byttet begge for etpar år siden, men det ble da kast i den ene siden, noe jeg før siste EU-kontroll fant ut at jeg måtte gjøre noe med. Kjøpte da nye skiver igjen og startet skiftejobben.

Da fant jeg ut at skivene ikke passet ordentlig på spindelen, hverken de sist innkjøpte eller de forrige jeg byttet. Hadde spart de gamle, og de passer jo perfekt på, men er for rustne til å brukes som de er.

Noen som har vært borti dette? Og som har noen tips?

Originale skiver på volvo koster forresten 2000,- pr stk, men de passer kanskje?

Jeg prøver nok å maskinere litt på skivene for å få de til å passe, men det burde jo vært unødvendig....

Re: Bremseskiver med dårlig passform?
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: November 26, 2008 08:58PM

Hei Christer,

jeg har, pga at det da ikke lot seg gjøre å skaffe originale skiver, solgt en uoriginal, til en kunde/verksted, (noe jeg opplyste verkstedet om på forhånd), én gang. Det var ingen suksess. Det ble ubrukelig.

Erfaringen er at de nye, originale skivene passer. De andre, hvor nye skiver er påsatt et gammelt nav, skaper trøbbel, selv om jeg likevel tror at ikke alle er skjeve.

Men, som du skriver, de nye koster rundt kr. 2.000,-. Hvorfor er disse skivene kostbare i forhold til skiver generelt? Dette skyldes at skivene til Amazonen er med nav, og ikke bare løse skiver.

Mvh Arve Larsen
Classic Car Parts AS

Re: Bremseskiver med dårlig passform?
Lagt inn av: Christer Waleryd (---.bb.online.no)
Dato: January 02, 2009 08:24AM

Det ble en ordnings på det hele.

Jeg freste vekk noe gods på den skeive skiva, slik at den fikk en rett anleggsflate mot navet. Da klarte jeg å få det til uten kast. Og så fikk jeg pengene igjen for det nye settet som jeg ikke hadde brukt. Ble tilogmed EU-godkjent rett før (h)jul.

Neste gang blir det nok originale skiver.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character E defined in its font.