Jeg kan vel blåse liv i en gammel tråd i tilfelle noen finner denne via google (noe jeg gjorde)
Det var et spm her ang borra motor. Da vil jeg anta at den også har en sint kam og noen (litt) større gassere. svar på spm ditt er; ja
Denne fordeleren har 16 forskjellige program (Les på websiden til 123ignition.no for mer info. Der er det er skjema over alle tenningskurvene denne fordeleren har)
Ang trimmet motor, så har 123 et program som har samme tenningkurven som aluminiumsfordeleren hadde i gamledager. Dette er den fordeleren alle vil ha, men som ingen får tak i. Derfor er 123 et godt alternativ.
Det eneste problemet jeg har hatt er den brenner for reint (pluggene blir ikke "brune") og jeg kjører med 2 doble Dellorto Dhla gassere og en R-kam. Problemet mitt da er at jeg sliter litt med å justere blandinga på gasserene mine. Men dette er jo ikke verdens største problem.
Kort sagt er jeg kjempefornøyd med denna fordeleren. Den er lett å stille inn med den dioden som indikerer den statiske tenningen (10 grader i mange tilfeller)
hvis du sliter med dårlig tenning (noe jeg gjorde) eller må bytte stift/konsator og plugger hver 14 dag (noe jeg også måtte gjøre) så er dette et godt bytte. Den koster litt, men jaggu drar du på smilebåndet når den gode gamle B20'n din som vanligvis er litt tungstartet fyrer i vei på nesten første varvet. Da kjenner du at 123'n var verdt alle pengene, og du slipper å bekymre deg for tenningen din mer.
Hvis du lurer på noe teknisk om hvordan den fungerer kan du sende mail til Classic Parts i Norge som er forhandler av denne. Det er mange andre som også selger denne fordeleren, men jeg har et godt forhold til Classic Parts, så derfor nevnes de i denne sammenhengen.
god helg