Tankmåler
Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: September 12, 2009 10:58AM

En av herregårdsvognene mine har en tankmåler som er som en sprellemann den viser fulltank og tom tank etter som det skvulper i tanken. når bilen står helt rolig viser den trolig riktig, jeg vet det er noen bølgebrytende vegger innvendig i tanken, jeg antar at disse er i orden. men jeg oppdaget ett perlekjede (dimmelenke) som lå løst rett under tankmåleren i tanken, har dette noe å gjøre meden litt mer avslappet tankmåler?

Re: Tankmåler
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: September 12, 2009 08:00PM

Problemet beror sannolikt på att givarens trådlindade motstånd är trasigt eller har dålig kontakt med släpskon. Börja med att noga kontrollera kabeln från givaren till mätaren, är kabeln ok bör du plocka ur givaren och titta på lindningen.

Re: Tankmåler
Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: September 13, 2009 05:10PM

kan man bruke tankmåler fra sedan. om man modifiserer den (forkorter flotør-armen) ?

Re: Tankmåler
Lagt inn av: Tor (90.149.33.---)
Dato: March 25, 2011 11:46AM

Hei jeg hadde samme problem.
Men jeg satte inn en kondensator, en jeg hadde liggende, tror den var ca. 25 mikrofarat parallelt med ledningen bak ved tanken.

Nå er der rolig og fin. Jeg har masse kondensatorer liggende i rotekassa om du trenger. Ring meg evt. på t. 911 44 666 så sender jeg deg en.
Alternativet er å kjøpe ny giver til tanken.

Re: Tankmåler
Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: May 01, 2011 10:03PM

Hei . Det høres jo kjempe fint ut, men er ikke 25 uF litt lite da?
og hvor mange volt? ett bilde vile vert kjempefint, det sier mer enn 1000 ord.

Re: Tankmåler
Lagt inn av: Tor (90.149.33.---)
Dato: September 17, 2011 04:29PM

Du kan helt sikkert bruke større, sikkert opp til 1 F, men det eneste som skjer at målingen blir tregere, men det gjør kanskje ingen ting...

This forum powered by Phorum.