Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
fjening av understellsmasse
Lagt inn av: Trond (193.217.236.---)
Dato: January 06, 2006 06:38PM

i forbindelse med totoalrenovering av min 69mod, kunne jeg godt tenke meg o gjene store deler av understellsmassen. Den er gammel, tørr og full av spikker. Til nå har jeg brukt en gammel kjøkkenkniv som jeg fører under, og brekker av flakene med. Dette tar tid, og er strevsomt. Hart noen tips om hvorden det kan gjøres enklere?


Re: fjening av understellsmasse
Lagt inn av: Magnar (---.bb.online.no)
Dato: January 06, 2006 09:14PM

Jeg gjorde dette på en Pv for en del år tilbake og litt senere på en Duett.
Jeg fant ut det beste var å bruke et bredt tappjern(stemjern) til å flekke av med.
Når du finner den riktige vinkel å holde jernet mot understellet på fungerer dette godt.
Spesielt når du sier at belegget er sprøtt vil det flekkes av.

Du bør være klar over at det bør slipes litt ofte for å få skikkelig effekt.
Dette fungerte utmerket for meg. men tid vil det ta.

Hilsen
Magnar


Re: fjening av understellsmasse
Lagt inn av: svein pedersen (---.bb.online.no)
Dato: May 14, 2006 06:13PM

Hei. Nå har det gått så lang tid, så du har vel fått det av nå, men ett triks er å bruke en varmepistol og varme ett lite område godt, så er det bare å skrape det av, gjerne med en stål-sparkel som er bøyelig.
Da blir det en "lek"

mvh Svein



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character N defined in its font.