Original blåfarge.
Lagt inn av: Rolf (---.adsl.no)
Dato: October 13, 2004 02:57PM

Kan noen gi meg koden til midnattblå og gråbeige som var originalt fra 57 til 61?
Ønsker å lakkere min amazon i desse fargene, men koden er vanskelig å få tak i.

Re: Original blåfarge.
Lagt inn av: Stein Chr. Husby (---.customer.alfanett.no)
Dato: October 17, 2004 09:39PM

Hei !

Koden til midnattsblå er nummer 31. Dette var en vanlig farge på Volvo PV rundt 1957. Når det gjelder koden på den gråbeige fargen, er jeg litt mer usikker. Volvo leverte som sagt en farge kalt gråbeige på 1962 modellene. Denne har kode 65. Jeg kjenner til en tidlig 1959 modell sort/gråbeige som ble lakkert med denne nyansen på taket. Det så ihvertfall meget riktig ut. Om det eksisterer en egen offisiell kode på dette, vites ikke.

Lykke til !

Re: Original blåfarge.
Lagt inn av: Svein Warberg (---.dialup.online.no)
Dato: November 08, 2004 11:20PM

Må først få supplere Stein Chr. på at at det finnes ytterligere en kode på midnattsblå: nemlig 35. Ifølge Svenska Volvo Amazonklubbens matrikkel, som baserer seg på opplysninger fra Volvos historiske arkiv, ble denne kun benynnet på hellakkerte midnattsblå biler av 1961 modell. Selv har jeg (udokumentert) en mistanke om at disse var tiltenkt USA-markedet.
Det er imidlertid 31 koden som gjelder for de tofargede bilene, som har kode 54 på chassisplaten i motorrommet. Men det er interessant å merke seg at også 31 skal ha vært brukt på ensfargede biler av 1961 modell. Jeg er ikke sikker på forskjellen på 31 og 35, men tror 31 er en tone mørkere enn 35.
Stadig ifølge vår svenske søsterklubb er kode 65 gråbeige samme både for ensfarget 1962 modell og for de tofargede 1957-61 modellene, enten som takfarge eller hovedfarge.

Re: Original blåfarge.
Lagt inn av: staale (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: September 01, 2010 08:44PM

Hei!

Har selv en tofarget 58 mod. Noen som vet hvor man kan få kjøpt denne lakken midnattsblå kode 31, eller må jeg kontakte et lakkeringsverksted?

MVH

Ståle

Re: Original blåfarge.
Lagt inn av: hclande (---.81-166-129.customer.lyse.net)
Dato: September 02, 2010 08:46PM

det burde absolutt vært lagt en oversikt med alle RAL lakk kodene til amazon

skal lage en post når jeg finner ut koden til min røde (46)

This forum powered by Phorum.