Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Original blÄfarge.
Lagt inn av: Rolf (---.adsl.no)
Dato: October 13, 2004 02:57PM

Kan noen gi meg koden til midnattblÄ og grÄbeige som var originalt fra 57 til 61?
Ønsker Ä lakkere min amazon i desse fargene, men koden er vanskelig Ä fÄ tak i.

Re: Original blÄfarge.
Lagt inn av: Stein Chr. Husby (---.customer.alfanett.no)
Dato: October 17, 2004 09:39PM

Hei !

Koden til midnattsblÄ er nummer 31. Dette var en vanlig farge pÄ Volvo PV rundt 1957. NÄr det gjelder koden pÄ den grÄbeige fargen, er jeg litt mer usikker. Volvo leverte som sagt en farge kalt grÄbeige pÄ 1962 modellene. Denne har kode 65. Jeg kjenner til en tidlig 1959 modell sort/grÄbeige som ble lakkert med denne nyansen pÄ taket. Det sÄ ihvertfall meget riktig ut. Om det eksisterer en egen offisiell kode pÄ dette, vites ikke.

Lykke til !

Re: Original blÄfarge.
Lagt inn av: Svein Warberg (---.dialup.online.no)
Dato: November 08, 2004 11:20PM

MÄ fÞrst fÄ supplere Stein Chr. pÄ at at det finnes ytterligere en kode pÄ midnattsblÄ: nemlig 35. IfÞlge Svenska Volvo Amazonklubbens matrikkel, som baserer seg pÄ opplysninger fra Volvos historiske arkiv, ble denne kun benynnet pÄ hellakkerte midnattsblÄ biler av 1961 modell. Selv har jeg (udokumentert) en mistanke om at disse var tiltenkt USA-markedet.
Det er imidlertid 31 koden som gjelder for de tofargede bilene, som har kode 54 pÄ chassisplaten i motorrommet. Men det er interessant Ä merke seg at ogsÄ 31 skal ha vÊrt brukt pÄ ensfargede biler av 1961 modell. Jeg er ikke sikker pÄ forskjellen pÄ 31 og 35, men tror 31 er en tone mÞrkere enn 35.
Stadig ifÞlge vÄr svenske sÞsterklubb er kode 65 grÄbeige samme bÄde for ensfarget 1962 modell og for de tofargede 1957-61 modellene, enten som takfarge eller hovedfarge.

Re: Original blÄfarge.
Lagt inn av: staale (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: September 01, 2010 08:44PM

Hei!

Har selv en tofarget 58 mod. Noen som vet hvor man kan fÄ kjÞpt denne lakken midnattsblÄ kode 31, eller mÄ jeg kontakte et lakkeringsverksted?

MVH

StÄle

Re: Original blÄfarge.
Lagt inn av: hclande (---.81-166-129.customer.lyse.net)
Dato: September 02, 2010 08:46PM

det burde absolutt vĂŠrt lagt en oversikt med alle RAL lakk kodene til amazon

skal lage en post nÄr jeg finner ut koden til min rÞde (46)



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character X defined in its font.