Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Rust
Lagt inn av: Jarle (---.cm.chello.no)
Dato: August 24, 2003 01:05PM

Jeg har en Amazon 1966 122S.

Den er sveist under,og tectylen har flasse av mange steder.

Det har blitt en del overflatt rust.Og jeg lure på hva man må gjøre.

Noen sier at man kan smøre den inn med motorsag olje,og det vil stopp rusten.Er dette tilfelle?


Re: Rust
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: August 26, 2003 08:00PM

hei...
Jeg ville sandblåst undersiden og grunnet og tectylert bilen på nytt. Men hvis du ikke har tilgang på det eller rad til det er det mange typer "lurium" å få kjøpt som hvistnokk skal stoppe rust.
Luriumet jeg bruker til slike nødløsninger heter CAN THRUST og leveres av Mega Metal, Den er som en hvit melk som smøres på og det skjer en kjemisk reaksjon som gjør at midlet blir sort og hardt. Det er da viktig at all rusta ikke er bortpusset, det må være litt rust igjen for å aktivere den kjemiske reaksjonen.

mvh Torgeir

Re: Rust
Lagt inn av: sob (---.adsl.tele2.no)
Dato: August 29, 2003 03:45PM

Hei ! Det beste :::: sandblåse , zink (eller syregrunning),+grunning+enkomponent-lakk(den er myk sprikker ikke så lett) så tectyl.. DET ER RIMELIG Å SANDBLÅSE_CA PRIS med sandblåsing og zink 2000 kr.( hele bunnen) Olje er bra å bruke i kanaler,hulrom , er det rust må du ikke bruke olje. Olje
stopper ikke rusten. (den forhindrer att det kommer rust)
LYKKE TIL !!!!
Hilsen: Stein



sob



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character X defined in its font.