Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Plastclips for pyntelister?
Lagt inn av: Lasse Juul (194.19.114.---)
Dato: February 13, 2013 08:42AM

Hei

Lurer på om der finnes plastclips som passer til amazon pyntelister, slik man unngår lakkskader og rust ved montering

Re: Plastclips for pyntelister?
Lagt inn av: Arve Larsen (Moderator)
Dato: February 13, 2013 11:00AM

Hei Lasse.

Jeg går ut i fra at du tenker på pyntelistene på skjermer og dører.
Det finnes, så vidt meg bekjent, ingen plastclips som passer til disse. Men jeg har et råd om dette: Ta på godt med flytende tectyl i hullene før du trykker inn clipset. Har du tilgang fra bak/innsiden kan du også spraye tectyl herfra etter at du har satt på listen.

Evt lakksår i hullet vil nå med nesten 100% sannsynlighet bli dekket med understellsmasse. Et annet alternativ er å lime listene fast. Risikoen med dette er jo om en list evt skal av igjen.

Mvh Arve Larsen

Re: Plastclips for pyntelister?
Lagt inn av: Mr.Volvo (---.160.16.62.customer.cdi.no)
Dato: March 02, 2013 09:07AM

Hei.

Det går også an å bruke de skrudde klipsene som skal være på listen som går mellom siderute og bakrute.

1970 mod. 122S under oppussing..
+ endel andre Volvoer;121 70mod. V70AWD, 264GLE, C70T5, V40T4, S40, 264TE +++

Re: Plastclips for pyntelister?
Lagt inn av: Lasse Juul (---.91.45.31.customer.cdi.no)
Dato: March 24, 2013 07:43PM

Hei Arve og Mr. Volvo, takk for begge svar.
Jeg har opplevd at det blir rust og møkstriper fra clipsene. En kompis fortalte jeg kunne bruke clips fra eldre type vw boble, disse skulle passe med amazonlistene. Fordelene med det er at det presses en plasthylse inn i hullet før clipsen slik det ikke blir lakkskader. Dessuten er clipsen mindre grov, så den er lettere å presse på plass uten risiko for riper.

Beklager jeg ikke har vært tilbake på tråden før, men troede jeg skulle få mail, når det ble svaret.

Vil vurdere begge forslagene deres.
Arve, du kan kanskje tipse om prisen på de skrudde clips er link de andre?

Re: Plastclips for pyntelister?
Lagt inn av: Arve Larsen (Moderator)
Dato: March 24, 2013 09:20PM

Hei Lasse.

Det er nok prisforskjell. Veil pris for standard clipsene er kr. 6,- pr stk, inkl moms, minus medlemsrabatt. De skrudde clipene, original Volvo med tommegjenger, inkl skive og mutter koster ca 50,- kr/sett, uoriginalt med mm gjenger ca kr. 30,-/sett

Mvh Arve



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 6 defined in its font.