Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Rust.. Beste fremgangsmåte??
Lagt inn av: Kent (---.bb.online.no)
Dato: July 29, 2011 06:40PM

Hei alle sammen.

Hentet bilen min i dag en rød 2 dørs 68 mod fra sveiserensmiling smiley Sveiset inn nye buer bak og endel gulv osv..

Men det er masse overflaterust på skjermer og panser som jeg må "fikse".
Hva er den beste fremgangsmåten når man ikke har tilgang på sandblåser og vil at det skal holde så lenge som mulig??

Bruk gjerne teskje da jeg er ganske grønn og tror jeg har tatt litt vann over hodetspinning smiley sticking its tongue out

Setter stor pris på alle svar og meninger.

Re: Rust.. Beste fremgangsmåte??
Lagt inn av: hclande (---.81-166-129.customer.lyse.net)
Dato: July 31, 2011 06:48PM

slik jeg har gjort det på mitt prosjekt:
jeg brukt stålbørste på vinkelsliper for å slipe bort rust og lakk.
så har jeg påført rustfjernings middel, flere lag med epoksy grunning, sparkel om det er nødvendig, ett nytt lag med epoksy grunning og til slutt topp lakken.

det finnes et utall med forskjellige rustfjernings produkter på markedet, flere leverandører har "rustfjernings sett" altså ett sammensatt sett med produkter som er ment til å brukes sammen for best mulig rustbeskyttelse.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 9 defined in its font.