Behandling av karosseri
Lagt inn av: TK (---.bb.online.no)
Dato: January 27, 2009 09:36PM

Hei!

Jeg skal snart få sandblåst karosseriet til min Amazon, og har noen spørsmål til hvordan karosseriet skal behandles når jeg får det tilbake.

1. Bilen har små luftbobler over hele lakken. Spesielt på taket. Må dette også sandblåses eller kan det pusses ned? Når jeg skaraper hull i boblene ser det ut til at det er grunning under. Er det dette som kalles lakkpest?

2. Hva skal jeg bruke på det rene stålet etter blåsing? Hvis jeg har forstått riktig så fins det forskjellige typer grunning. Noe som holder helt tett for vann?
Skal jeg spraye hele bilen med denne grunningen?

3. Hva med under bilen? skal den grunnes og så sprayes med tektyl? Hva er bra innen tektyl?

4. Det ser ut til at det ligger en sikafleks lignende masse i skjøter på karosseriet. Bør dette fjernes?


Mange spørsmål her! Takker for all hjelp

Re: Behandling av karosseri
Lagt inn av: amazon_68 (---.adsl.no)
Dato: February 02, 2009 11:33PM

Hei!

Alt som sandblåses bør grunnes umiddelbart etterpå, helst hos han som sandblåser. Det beste å grunne med er epoxy grunning fordi den er helt tett, da dagens lakk "puster". Det skal gjøres overalt på bilen. Under kan du grunne så ha på "bodyskyts" den du får på biltema er helt topp og lakk oppå den igjen om du ønsker det strøkent eller bare et tykt lag "bodyskyts" for å få en myk overflate som tåler steinsprut etc.

Karosseri kitten blir nok borte når det blir sandblåst, er lurt å fjerne den tilfelle det har kommet fuktighet under og dermed rust, det er bare å kjøpe ny kitt i en bilrekvisita butikk og ha på.

68 amazooon

This forum powered by Phorum.