Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Behandling av karosseri
Lagt inn av: TK (---.bb.online.no)
Dato: January 27, 2009 09:36PM

Hei!

Jeg skal snart fÄ sandblÄst karosseriet til min Amazon, og har noen spÞrsmÄl til hvordan karosseriet skal behandles nÄr jeg fÄr det tilbake.

1. Bilen har smÄ luftbobler over hele lakken. Spesielt pÄ taket. MÄ dette ogsÄ sandblÄses eller kan det pusses ned? NÄr jeg skaraper hull i boblene ser det ut til at det er grunning under. Er det dette som kalles lakkpest?

2. Hva skal jeg bruke pÄ det rene stÄlet etter blÄsing? Hvis jeg har forstÄtt riktig sÄ fins det forskjellige typer grunning. Noe som holder helt tett for vann?
Skal jeg spraye hele bilen med denne grunningen?

3. Hva med under bilen? skal den grunnes og sÄ sprayes med tektyl? Hva er bra innen tektyl?

4. Det ser ut til at det ligger en sikafleks lignende masse i skjÞter pÄ karosseriet. BÞr dette fjernes?


Mange spÞrsmÄl her! Takker for all hjelp

Re: Behandling av karosseri
Lagt inn av: amazon_68 (---.adsl.no)
Dato: February 02, 2009 11:33PM

Hei!

Alt som sandblÄses bÞr grunnes umiddelbart etterpÄ, helst hos han som sandblÄser. Det beste Ä grunne med er epoxy grunning fordi den er helt tett, da dagens lakk "puster". Det skal gjÞres overalt pÄ bilen. Under kan du grunne sÄ ha pÄ "bodyskyts" den du fÄr pÄ biltema er helt topp og lakk oppÄ den igjen om du Þnsker det strÞkent eller bare et tykt lag "bodyskyts" for Ä fÄ en myk overflate som tÄler steinsprut etc.

Karosseri kitten blir nok borte nÄr det blir sandblÄst, er lurt Ä fjerne den tilfelle det har kommet fuktighet under og dermed rust, det er bare Ä kjÞpe ny kitt i en bilrekvisita butikk og ha pÄ.

68 amazooon



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character M defined in its font.