Karosseri :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens karosseri. 
Vannlekasje
Lagt inn av: Trond (---.bb.online.no)
Dato: December 05, 2003 11:21AM

Jeg har en stor vannlekkasje(regnvann) som kommer ut gjennon varmeapparatet. Har sjekket slangen i bunn, denne er ikke tett. Har ikke tatt det ut for å sjekke. Kan det være noen pakninger? Andre tips!!!!!!!!!!!


Re: Vannlekasje
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: January 01, 2004 07:30PM

Huset til varmeapparatet til Amazonen er delt på tvers og disse to halvdelene er skrudd sammen. Mellom disse halvdelene er det tettet et slags karosserikitt, men jeg antar at en fuge med Sikaflex vil gjøre samme nytten (om ikke bedre). Dersom den gamle tetningen er gåen vil vannet renne mellom husets halvdeler og ned på gulvet. Du kan forsøke å helle litt vann ned i inntaket til varmeapparatet og se om dette kommer ut i plateskjøten i bunnen av huset inni kupeen.

Varmeaparathuset har to dreneringsslanger. I motorrommet, på førersiden av varmeapparatet går en grov 20 mm slange fra huset og ender på torpedoveggen, i høyde med motorblokken (ca 30 cm lang). Denne slangen drenerer det meste av vannet som renner ned i friskluftinntaket. Noe vann vil likevel passere gjennom viftemotoren og komme seg gjennom registeret og ned i bunnen av apparates hus. Her er det ytterligere en dreneringsslange, en tynn og kort slange som leder vann i bunnen av huset ned gjennom girkassetunnellen og ut under bilen (oppå girkassen).

Vann kan ta forunderlige veier inn i kupeen. Dersom du skulle ha en frontrutepakning som lekker vann vil dette kunne renne inn gjennom vindusrammen og komme ut bak dashbordet. Derifra vil det dryppe ned på gulvet, eller følge ledninger til andre deler av gulvet. Å finne kilden til en vannlekkasje kan være en utfordrende oppgave, men det er lite som er mer irriterende enn å finne vann på gulvet.

Re: Vannlekasje
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: July 31, 2007 01:34PM

når det regner myyyye (som det har gjort i hele juli her på vestlandet) finner jeg litt vann på passasjersiden... har ikke letet noe særlig etter hull enda, men har dere noen plasser jeg kan lete etter som dere vet det kan komme vann inn fra?

Re: Vannlekasje
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: July 31, 2007 04:49PM

Hei,

det vannet kommer 99,9% sikkert inn i nedre hjørnet mellom gummilist og vindu/vindusramme. Selv om du bytter pakning og får det tett når du setter inn frontruta vil pakningen etter noe tid krype litt, og lekkasjer oppstår. Og du er absolutt ikke alene om å ha lekkasjke der.

Mvh Arve Larsen

Re: Vannlekasje
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: August 01, 2007 07:24AM

det ligger akkuratt ved siden av girkassetunellen / opp mot torpedo på høyre side.
så jeg har utelukket frontruta.
tenkte det kansje var noen hull her i området? eller så er det lekkasje fra varmeapparatet, men da hadde det vel kommet alltid ?

Re: Vannlekasje
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: August 01, 2007 07:49AM

Hei.

Sjekk drenslangen fra varmeapp.
Sitter på undersiden og skal gå igjennom gulvet over girkassen.

Az121...

Re: Vannlekasje
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: September 18, 2007 10:11AM

tar det lang tid å få ut varmeapparatet?
mitt lekker i bunnen slik som arnt willy skriver der.

noen en må passe på utenom denne kobberledningen?



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character G defined in its font.