Warning: unserialize(): Error at offset 42 of 46 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Takbelysning
Interiør :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens interiør. 
Takbelysning
Lagt inn av: Lars E (87.248.24.---)
Dato: October 19, 2009 09:07PM

Jeg begynner å bli lei av at taklampa inne i amazonen min ikke virker. har tre stykker, men alle har samme problem - den lille kula som sitter i bryteren detter ut, og lampa blir ubrukelig.
vet noen om en måte å løse dette på, evt annen lampe som passer rett inn med tanke på avstand mellom skruehullene?

Re: Takbelysning
Lagt inn av: Arve Larsen (Moderator)
Dato: October 20, 2009 01:25AM

Hei,

løsningen bør vel være å kjøpe ei ny originallampe. Lampene kan neppe være dårlige selv om du har tre som er utslitt. Jeg har selv en bil hvor lampa er blitt byttet, men først etter 40 år og nesten 300 000 km på telleren.

Mvh Arve Larsen

Re: Takbelysning
Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: November 05, 2009 12:38AM

Jeg mener du burde ta med lampa til en velasortert maskinforretning, spør om de har kulelager kuler som er bittesmå. det går ann å bøye litt på blekket som holder kula, men er fjæra som presser på kula borte, blir det litt vanskilgere.
Kansje kuler fra rulleskøytelager er små nok?

Re: Takbelysning
Lagt inn av: larseki (---.0.erx-lhm.eidsiva.net)
Dato: November 07, 2009 08:50PM

Det ble ny lampe, gitt. Ikke helt billig, men reparasjon av den gamle lampa ble aldri bra.

Re: Takbelysning
Lagt inn av: Arve Larsen (Moderator)
Dato: December 06, 2009 06:32PM

Hei,

dersom du mener at ei ny kupelampe til mindre enn en 500-lapp går under "ikke helt billig", da henger ikke jeg helt med lenger......

Mvh Arve Larsen

Re: Takbelysning
Lagt inn av: larseki (---.0.erx-lhm.eidsiva.net)
Dato: December 08, 2009 04:33PM

For det første - jeg forstår ikke helt hvorfor du må kommentere dette?

Og for det andre - jeg mener jo akkurat det jeg vil om prisnivået på deler.

400 kr regner jeg som "ikke helt billig", ja, (vi snakker tross alt om en enkel plastlampe) men det betyr ikke at jeg syns det er hakkande gæli, hvis du tror det.

Jeg har blitt vant til at Amazondeler koster litt, og betaler det det koster også.
Hvis du imidlertid mener at Amazondeler generelt sett er kjempebillige, så blir jo det din egen sak.
Alt kommer selvsagt an på hva man sammenlikner med.
Heldigvis er bilen ellers veldig rimelig å ha, og av og til lar det seg jo gjøre å få tak i veldig brukbare ting på bruktmarkedet.

Re: Takbelysning
Lagt inn av: Arve Larsen (Moderator)
Dato: December 09, 2009 12:53AM

Hei igjen,

jeg kommenterte det fordi slik som du skrev det virket det, for meg, nettopp som "hakkande gæli", for å bruke dine egne ord. Du spør også om det finnes en annen type lampe som passer mht skruehullene. Hvorfor benytte en annen type lampe når man kan få tak i en original, om det ikke er prisen som er gal?

Du kan, som alle andre, synes hva du vil om prisnivået på deler, både til Amazon og andre biler. Det gjør jeg også, og også jeg reagerer på delepriser som virker alt for høye, og jeg har aldri nevnt ordet kjempebillig. Men denne typen lampe er kanskje ikke så "enkel" som du skriver; den lot seg ikke/de lar seg ikke reparere, iflg det du skriver.


Det jeg forsøkte å formidle var dog at det tross alt går an å få tak i nye lamper til biler som er 40 år gamle. Disse lampene er ikke av gammel produksjon. De er reprodusert etter at de har vært borte fra markedet, som en masse andre deler til Amazoner. Produksjonskostnaden på ei slik lampe i dag er nok dessverre vesentlig høyere enn på femti/sekstitallet.

Ellers er jeg helt enig i det du skriver i siste linje.

Mvh Arve Larsen

Re: Takbelysning
Lagt inn av: larseki (---.4.erx-lhm.eidsiva.net)
Dato: December 09, 2009 10:09PM

Jaja.
Men da er vi enige om minst to ting -
1 det er fint at det går an å få tak i ny taklampe
2 amazon er en fin hobby

Debatten herved avsluttet fra min side.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character V defined in its font.