Mekketips :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om diverse mekketips til Amazon. 
Systematisering ved fullstendig nedplukking av bil
Lagt inn av: Tandis123 (---.hib.no)
Dato: June 03, 2008 08:40AM

Hei, lurer på om dere har noen tips angående hvordan jeg skal systematisere delene, skruer, bolter, merking etc ved nedplukking av min Amazon 66 b18?
Noen spesielle tips ?
Litt redd for at jeg kommer til å lage et h.... rot uten en god plan,og bilen skal jo skrus sammen igjen en gang også.

Re: Systematisering ved fullstendig nedplukking av bil
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: June 04, 2008 09:37PM

Hei,

kanskje du leste artikkelen i AmazonPosten om den danske bilen som ble restaurert? Alle biter ble sortert, lagt i kasser og nummerert. Nummerne henviste til en liste hvor det var skrevet ned hva slags del det var, i hvilken tilstand den var og hvor den skulle sitte. I rubrikken for tilstand var det i hovedsak tre "avdelinger": "Kan godt brukes på nytt", "kan brukes, men må ha en oppgradering vedr finish'en", og "bør kastes dersom vi kan skaffe nytt eller bedre brukt".

I tillegg,da fotografering og fremkalling ikke lenger koster en formue, (da bortsett fra innkjøp av apparat), kan du ta digitale bilder av alt du måtte ha behov for å kunne rekonstruere i ettertid.

Dette vil selvsagt ta ekstra tid, men den tiden kan være vel investert dersom du ikke er så dreven at du umiddelbart vet hvor hver enkelt del hører hjemme når du tar i den. Og det er det ikke så mange av oss som vet.

Et par andre fordeler med å fotografere flittig: Du får automatisk en presentasjon over hva du har gjort, hva slags forfatning delene og bilen var før (og etter) restaureringen.

Og sist og ikke minst: Du har nesten ferdig en fin restaureringsreportasje du kan sende til Norsk Volvo Amazon Klubb.


Mvh Arve Larsen



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character N defined in its font.