Re: Vindusveiv
Lagt inn av:
Harald Falch-Jacobsen (---.daxnet.no)
Dato: February 26, 2004 11:19PM
Jeg har hatt et lignende problem med min 145. Det virker som disse skinnene er svÊrt utsatt for rust, sikkert noe avhengig av kvaliteten pÄ gummilista pÄ dÞra, som ruta glir mot, og som skal hindre at alt for mye vann renner rett ned langs ruta. Det virker som du har fÄtt tak i skinna, men hvis ikke, sÄ vil jeg tro at JÞrgenrud i Spydeberg har denne pÄ lager, eller kan skaffe den. Delenummeret er 653742-7, og hÞyre og venstre side er like.
For Ä fÄ denne skinna til Ä sitte fast pÄ ruta, mÄ du ikke prÞve Ä bruke den gamle fyllingslista, da denne ganske sikkert er sÄ sammentrykket, stiv og full av rustflak at det ikke blir tilstrekkelig spenn mot ruta. Ny(e) fyllingslist(er) ville jeg spÞrre etter samme sted som nevnt ovenfor. Orig. delenr. her er 320551-5, men de vil vel sikkert vÊre reprodusert.
NÄr du fÄr tak i dette, er trikset Ä legge styringslista pÄ ruta, og sÄ slÄ lÞfteskinna pÄ plass over hele greia. Fordel slagene jevnt utover lengden av skinna, og vÊr sikker pÄ at skinna kommer riktig i lengderetningen, ellers fÄr du problemer med lÞftemekanismen. Lykke til!
Hilsen Harald.