Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Sort Sport
Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
Sort Sport
Lagt inn av: Bengt Lybekk (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 09:24AM

Hei

En kompis av meg skal se på en Amazon og det skal være en 122 Sport 1967 mod., men det jeg lurer på er om sport ble levert sort. Skal ikke type nr på en sport 1967 vere 133351 M men jeg mente det var det på en 123 GT også og ble i tillfelle det er en GT levert sort

Hilsen Bengt

Re: Sort Sport
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: June 19, 2003 09:30AM

Hei!

Da GT kom som årsmodell 1967 ble ikke lenger Sport levert med overdrive (M41), samt at GT'n fikk B18B-motoren. En 67 Sport har dermed tybegetegnelsen 132341 som indikerer B18D og 4-trinns M40, mens GT har 133351 som betyr B18B og M41 (med overdrive).

Jeg vet ikke om det ble levert sorte GT'er, men en sort bil er avbildet på GT-brosjyren for årsmodell 1967 så disse forekom antageligvis.

Re: Sort Sport
Lagt inn av: Stein Chr. Husby (---.customer.alfanett.no)
Dato: August 08, 2003 01:21AM

En ting er ihvertfall sikkert :122S ble levert i sort kode 19 til og med 1967 modellen. Derimot kan jeg med 99,999% sikkerhet slå fast fra og med 1968 modellen er det ikke levert noen sorte 122S.

123GT derimot forekommer ikke i sort utførelse. Brosjyren det i et tidligere innlegg refereres til er en mørkegrønn kode 94. Denne kan i visse lyssettinger fremstå som sort. Mer eller mindre hele 1967-brosjyren til 123GT tar for seg en mørkegrønn bil. Dette avsløres lett da innredningen på denne er brun og ikke rød, som ville ha vært tilfellet med en sort bil.

Re: Sort Sport
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: August 13, 2003 07:43AM

Amazonen som er avbildet på forsiden av 123GT-brosjyren er sort. Jeg er klar over at sort, mørkegrønn og mørkeblå kan være vanskelig å skille fra hverandre i dårlig lys, men forsidebildet er tatt i bløtt dagslys og fargen er sort. I hvertfall er den det på min brosjyre

Hvilket interiør som er i bilen er ikke avgjørende for lakkfargen på forsidebildet da Volvo ikke brukte serieproduserte biler i sine brosjyrer. Brosjyrene ble laget før produksjonen av den nye årsmodellen tok til og derfor er det enkelte detaljer som ikke stemmer med den serieproduserte bilen. Det var enkelte forhold som ikke var avklar av ledelsen (bl.a. fargeutvalget) når bildene ble tatt og derfor har det blitt laget en 67-modell 123GT med sort lakk til bruk i brosjyren. Om denne bilen ble solgt, eller om den ble destruert vites ikke.

Som så mye annet vedrørende Amazon er det mange detaljer som er usikre. Man kan statistisk "bevise" at enkelte forhold stemmer, men at 1 av drøyt 667 000 Amazoner ikke har korrekt farge kan ikke bevises slik. Mange tror, men få vet.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 7 defined in its font.